در کره شمالی بدبخت ها ساکن پنت هاوس می شوند!


در کره شمالی بدبخت ها ساکن پنت هاوس می شوند!

به دلیل مشکلات موجود در کره شمالی، معمولا پنت‌هاوس‌ها را به فقرا واگذار می‌کنند، و افراد صاحب واحد‌های طبقات بالا، شهروندان بدشانسی محسوب می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو،در حالی که زندگی در پنت‌هاوس برای مردم بسیاری از کشور‌ها آرزویی بزرگ و دست‌نیافتنی است، در کره شمالی فقط عده‌ای از افراد بدشانس ساکن این خانه‌های بزرگ و لوکس هستند.

در این کشور از نظر قانونی خرید و فروش مسکن ممنوع است و دولت، خانه یا آپارتمان را به شهروندان واگذار می‌کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی علاقه زیادی به احداث ساختمان‌های آپارتمانی مرتفع و ظاهرا مجلل در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور دارد. او این هفته از یک آسمان خراش هشتاد طبقه‌ای در این شهر رونمایی کرد که نمادی از دستاورد‌های حکومت او در زمینه سازندگی محسوب می‌شود.

این در حالی است که به گفته افرادی که موفق به فرار از کره شمالی شده‌اند، به دلیل وضعیت نابسامان کشور مردم تمایلی برای زندگی در چنین آپارتمان‌هایی ندارند. آسانسور‌های ناامن و وضعیت برق نامطمئن، و مشکل تأمین آب از جمله مواردی است که باعث شده تا شهروندان از زندگی در چنین ساختمان‌هایی استقبال نکنند.

یکی از جوانانی که در سال ۲۰۱۷ موفق به فرار به کره جنوبی شد، به رویترز می‌گوید که در کره شمالی، فقرا به جای ثروتمندان در پنت‌هاوس‌ها زندگی می‌کنند، زیرا آسانسور‌ها اغلب به درستی کار نمی‌کنند، و به دلیل فشار کم پمپ‌ها، آب به واحد‌های طبقات بالا نمی‌رسد.

به گفته او، یکی از دوستانش که در طبقه بیست‌وهشتم یک آپارتمان ۴۰ طبقه زندگی می‌کرد، هرگز از آسانسور استفاده نکرده بود، زیرا هیچ وقت کار نمی‌کرد.

به عقیده این جوان که در حال تحصیل در دانشگاه است، افتتاح یک آسمان‌خراش هشتاد طبقه در پیونگ یانگ فقط برای خودنمایی است و کیم جونگ اون می‌خواهد نشان دهد که حکومت توانایی و مهارت ساخت چنین ساختما‌ن‌هایی دارد.

به دلیل مشکلات موجود، معمولا پنت‌هاوس‌ها را به فقرا واگذار می‌کنند، و افراد صاحب واحد‌های طبقات بالا، شهروندان بدشانسی محسوب می‌شوند.

هر چند که رهبر کره شمالی وعده می‌دهد که حکومت کیفیت ساخت و ساز آپارتمان‌های مسکونی را بهبود می‌بخشد، ولی کارشناسان در صحت ادعای او تردید دارند.

همه‌گیری ویروس کرونا، بلایای طبیعی، و تحریم‌های بین‌المللی ناشی از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی علیه پیونگ یانگ، اقتصاد این کشور را در وضعیت دشواری قرار داده است و حکومت منابع مالی لازم برای اجرای شعار‌های کیم جونگ اون را در اختیار ندارد.

منبع: فرارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن