استاندار ایلام: شهرداری ها نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند


استاندار ایلام: شهرداری ها نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: شهرداری ها موظف هستند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در دیدار با مدیرکل و اعضای حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار داشت: بودجه و اعتبارات اداره کل کتابخانه ها بسیار ناچیز است و از نیم درصد عوارض شهرداری ها و سایر بخش ها اعتبارت این حوزه تامین شود.

وی افزود: در بحث کتاب و کتابخوانی برای ساخت فضای کتابخانه ها، علاوه بر نیم درصد درآمد شهرداری ها، می توان از ظرفیت خیرین نیز بهره گرفت.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در حال قرارگیری در جایگاه مطلوب خود است، گفت: باید در کل شهرستان های استان نسبت به احداث و ایجاد کتابخانه ها تلاش جدی شود چراکه توجه به حوزه فرهنگ و مطالعه جامعه را در مسیر رشد و توسعه قرار می‌دهد.

استاندار ایلام ادامه داد: انجمن حقیقی کتابخانه ها یک ظرفیت بالقوه در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی است و باید از این ظرفیت به بهترین نحوه استفاده شود.

وی اضافه کرد: تمدن زاییده فرهنگ است و لازمه توسعه شهر و استان توجه به فرهنگ است و این فرهنگ برگرفته از کتابخوانی و مطالعه است.

بهرام نیا تاکید کرد: فرهنگ است که علم را می آموزد بنابراین یکی از مصادیق توجه به شعار سال ۱۴۰۱، توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و انقلابی در سطح ملی نیز برای ساخت فضای آموزشی کتابخوانی نیز در استان بهره گیریم، یادآور شد: ۸۵ درصد اعتبارات ملی در وزارتخانه و سازمان های ملی است و ۱۵ درصد آن به استان مربوط می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار