فرماندار دماوند: آموزش و پرورش، پیشران جامعه دانش بنیان است


فرماندار دماوند: آموزش و پرورش، پیشران جامعه دانش بنیان است

دماوند -ایرنا- فرماندار دماوند با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش درتحقق شعار سال، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به شعار سال، همه دستگاهها باید دراین خصوص برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و در این میان آموزش و پرورش نقش مهم و قابل توجهی دارد و بی تردید پیشران جامعه دانش بنیان است.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش پرورش دماوند که در این نهاد با حضور اعضا شورا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای توسعه دانش بنیان در آموزش و پرورش، شناخت آینده و آینده پژوهی است که با ظهور و بروز فناوری های جدید در جهان دائم در حال تغییر است، لذا باید تلاش شود که مسیر آینده، کاملا شناخته شود چون آینده دانش آموزان در دستان آموزش و پرورش است و نباید این مسئله مهم نادیده گرفته شود و اگر در این مسیر خطایی صورت پذیرد منجر به آسیبهای اجتماعی برای دانش آموزان خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه تعلیم و تربیت باید «دانش بنیان» باشد، تصریح کرد: امروزه، تنها پوشش تحصیلی دانش آموزان، ما را به هدف مطلوب تعلیم و تربیت نمی‌رساند بلکه «پوشش تحصیلی با کیفیت» مطرح است و یکی از راه های رسیدن مطلوب به این هدف، انجام فعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت بر پایه دانش است.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: یکی از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش در این حوزه استعداد یابی دانش آموزان و هدایت آنها به سمت موضوعات دانش بنیان است و این نهاد دارای ظرفیت عملی بالایی برای تربیت نیروی کار است و آموزش و پرورش می‌تواند با پرورش درست دانش‌آموزان، باعث تربیت نسلی خلاق، ایده پرداز و کارآفرین شود و از این طریق در جامعه اشتغال آفرینی را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با تقویت روحیه جهادی می توانند در برابر مشکلات ایستادگی کنند، گفت: امروز باید روحیه جهادی در مدارس شهرستان نمایان باشد و باید بپذیریم که در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار گرفته ایم و دشمنان نظام جمهوری اسلامی باورهای مردم، بخصوص جوانان و کودکان این سرزمین را نشانه گرفته است.
طاهر خانی با تاکید بر اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدت‌ ها شده و خون های زیادی ریخته شده، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی بنای ناسازگاری و دشمنی را با این انقلاب نوپا نهادند و تا امروز که نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده، این دشمنی ها ادامه داشته و خواهد داشت و یکی از راه های مقابله با توطئه های دشمنان، تبیین و معرفی جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه برای دانش آموزان است که در این زمینه آموزش و پرورش وظیفه بسیار مهم و خطیری را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه نباید در راستای تبیین باورهای انقلاب به دانش آموزان در مدارس از هیچ تلاشی دریغ شود افزود: باید دستاورد های انقلاب، با رویکرد جهاد تبیین به دانش آموزان انتقال داده شود و آموزش و پرورش بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جهت سند تحول کشور و بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین به حرکت خود ادامه دهد.

هنرستان های فنی ،حرفه ای و کشاورزی در دماوند می توانند نقش ویژه ای در کار آفرینی و اشتغالزایی ایفا نمایند
فرماندار شهرستان دماوند با تأکید بر نقش آموزش‌های ترکیبی و مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، گفت: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان ها، بهبود توانایی های فردی و تخصصی هنرجویان است و آموزش‌های هنرستانی می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان،
باعث ارتقای سطح اشتغال زایی و کارآفرینی در جامعه شود.
وی افزود: هنرستان های فنی، حرفه ای و کشاورزی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان دماوند، بهترین ظرفیت را برای ایجاد توانمند سازی نیروی کار دارند و در این خصوص می توانند نقش ویژه ای را در کار آفرینی و اشتغالزایی ایفا کنند.
این مقام مسئول اظهار داشت : هنرستان کشاورزی شهید رجایی شهرستان دماوند از پتانسیل بالایی جهت آموزش نیروهای متخصص و کار آفرین در حوزه کشاورزی برخوردار است و پیگیری هایی نیز در جهت تقویت، تجهیز و گسترش این هنرستان با مدیران استانی انجام شده که می توان از ظرفیت آن برای تولیدات دانش بنیان در حوزه کشاورزی استفاده کرد.
وی گفت: با توجه به وضعیت اشتغال در شهرستان دماوند، هنرستان ها با آموزش های فنی و مهارتی نقش موثری در سوق دادن دانش آموزان به بازار کار مورد علاقه خود و در نهایت ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک