وزیر علوم:‌ کنکور قابل حذف شدن نیست


وزیر علوم:‌ کنکور قابل حذف شدن نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای رشته‌های خاص زیاد است، کنکور قابل حذف شدن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمد زلفی‌گل عصر امروز در حاشیه سفر به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برخی از رشته‌های خاص زیاد متقاضی نسبت به سایر رشته‌ها زیاد است، به همین دلیل کنکور قابل حذف شدن نیست.

وی تصریح کرد: در ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی امکان بهره‌گیری از سوابق تحصیلی یا حذف کنکور وجود دارد، اما برای رشته‌های پر طرفدار این شرایط امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان کنکور را حذف کرد.

وزیر علوم تاکید کرد: در برخی از رشته‌های دانشگاهی پذیرش براساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد، اما این امکان که برای همه رشته‌ها بتوان از سوابق تحصیلی برای دانشجویان استفاده کرد، وجود ندارد.

زلفی‌گل با اشاره به شعار سال و لزوم تلاش برای تحقق آن بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه سیاست‌گذاری در علم و فناوری را بر عهده دارد و قادر است با استفاده از بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری شعار سال محقق کند، که این مهم با بهره‌گیری از نخبگان دانشگاهی و استفاده از حضور افراد صاحب ایده امکان‌پذیر است.

وی از اجرای ارائه طرح تشویقی به اعضای هیات علمی و دانشجویان خبر داد و گفت: همکارانی که در تبدیل ایده به نوآوری، تولید و پدیده گام تلاش کنند می‌توانند از مزیت‌های سیستم ترغیبی و تشویقی استفاده کنند.

وزیر علوم با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب برای تبدیل ایده به محصول در سال جاری با تصویب مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه امسال بودجه مناسبی برای وزارت علوم پیش بینی شده که جامعه علمی و دانشجویان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

زلفی‌گل از فعالیت ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و افزود: حدود ۱.۵ برابر این شرکت‌ها، هسته‌های فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد فعالیت دارند که باید بسترهای تبدیل این شرکت‌ها به دانش بنیان آماده سازی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!