کشف راز جوان شدن پوست و چهره توسط دانشمندان انگلیسی


کشف راز جوان شدن پوست و چهره  دانشمندان انگلیسی موفق شده اند که راز جوان شدن پوست و چهره را کشف کنند. در جریان یک آزمایش علمی که چندی پیش انجام شد، آنها موفق شدند که سلول های پوست یک زن 53 ساله را 30 سال جوان تر کنند. البته هنوز جزئیات بیشتری از این آزمایش منتشر نشده اما دانشمندان گفته اند که قبل از این چنین چیزی را فقط در رویا می دیده اند. اگر...

کشف راز جوان شدن پوست و چهره توسط دانشمندان انگلیسی

کشف راز جوان شدن پوست و چهره

دانشمندان انگلیسی موفق شده اند که راز جوان شدن پوست و چهره را کشف کنند. در جریان یک آزمایش علمی که چندی پیش انجام شد، آنها موفق شدند که سلول های پوست یک زن 53 ساله را 30 سال جوان تر کنند. البته هنوز جزئیات بیشتری از این آزمایش منتشر نشده اما دانشمندان گفته اند که قبل از این چنین چیزی را فقط در رویا می دیده اند. اگر به جوان شدن زلیخا ایمان داشتید، امروز دانشمندان راز آن را کشف کرده اند.

آنها بر این باورند که ممکن است راهی برای مقابله با عوامل مرتبط با افزایش سن پیدا کرده باشند. دالی گوسفندی را که شبیه سازی شده بود به یاد دارید؟ این فناوری بر اساس تکنیک هایی ساخته شده است که بیش از 25 سال پیش برای ساخت دالی استفاده شد. گزارش ها نشان می‌دهند که دانشمندان در بریتانیا ممکن است راهی را برای خنثی کردن روند پیری پوست کشف کرده باشند.

پروفسور ولف ریک از مؤسسه بابراهام کمبریج گفت که: او و تیمش روی آزمایشی بر روی نمونه سلول های گرفته شده از یک زن 53 ساله کار کرده اند. پس از درمان آنها متوجه شده اند که سلول های پوستی این زن جوان شده و به سلول های پوستی تبدیل شده اند که ظاهر و رفتاری شبیه به یک جوان 23 ساله دارند.

زن 53 ساله 30 سال جوان تر شد

در پست اینستاگرامی آنها آمده است: “ما در مورد چنین چیزهایی فقط خواب دیده بودیم.” دانشمندان بر این باورند که می‌توانستند راهی برای مقابله با عوامل مرتبط با افزایش سن پیدا کنند. در این تحقیق که در دانشگاه کمبریج انگلستان انجام شد، سلول‌های پوست یک زن 53 ساله به اندازه یک فرد 30 ساله جوان‌تر شد. این فناوری بر اساس تکنیک هایی ساخته شده است که بیش از 25 سال پیش برای ساختن گوسفند شبیه سازی شده دالی استفاده شده است.

کشف راز جوان شدن پوست و چهره توسط دانشمندان انگلیسی

مقاله یکی از سایت های خبری انگلستان، تصویری از سلول پوستی بزرگ شده از یک زن 53 ساله را منتشر کرده است. به گفته آنها، اکنون 30 سال جوانتر به نظر می رسد و همانگونه نیز رفتار می کند. دانشمندان کمبریج معتقدند که می توانند همین کار را با سایر بافت های بدن انجام دهند. کل آزمایش الهام گرفته شده و ادامه آزمایشی بود که در آن گوسفندی به نام (دالی) 25 سال پیش شبیه سازی شد.

دانشمندان کمبریج می گویند که هدف نهایی آنها توسعه درمانی برای بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند دیابت، بیماری های قلبی و اختلالات عصبی است. امیدواریم که این روش در نهایت بتواند برای حفظ سلامت افراد برای مدت طولانی تری با افزایش سن استفاده شود.

کشف راز جوان شدن پوست و چهره توسط دانشمندان انگلیسی

پروفسور ولف ریک که سرپرستی تیم محققان را برعهده داشت گفت: “ما در مورد چنین چیزهایی فقط خواب دیده بودیم. بسیاری از بیماری های رایج با افزایش سن بدتر می شوند و فکر کردن در مورد کمک به مردم در این راه بسیار هیجان انگیز است.”

فرمول این روش جوان سازی پوست چیست؟

اما ماجرا اینطور هم نیست که دانشمندان فرمول آماده ای برای اعمال آن در کل بدن یا سیستم اندام بدن انسان پیدا کرده باشند. پروفسور ریک تاکید کرد که گزارش این کار که در مجله eLife منتشر شده است، هنوز در مراحل اولیه است. او گفت که چندین مشکل علمی در این روش وجود دارد که باید قبل از اینکه از آزمایشگاه خارج شود، بر آن غلبه کرد.

کشف راز جوان شدن پوست و چهره توسط دانشمندان انگلیسی

اما او گفت که امکان جوانسازی سلولی برای اولین بار، یک گام مهم رو به جلو بود. او گفت: روزی را که نتایج را گرفتم به یاد دارم و اصلاً باور نمی کردم که برخی از سلول ها 30 سال از آنچه قرار بود جوان تر باشند. روز بسیار هیجان انگیزی بود. البته این تکنیک را نمی توان فوراً به کلینیک ها منتقل کرد.

زیرا روش IPS (یکی از روش های به کار رفته) خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. اما پروفسور رایک مطمئن بود که اکنون مشخص شده است که می توان سلول ها را جوان کرد. بنابراین تیم او می تواند روش جایگزین و ایمن تری پیدا کند. او گفت: “هدف بلندمدت ما، افزایش طول عمر انسان است تا افراد بتوانند به روشی سالم تر پیر شوند.”

نکات نهایی ما

نکات و پیشنهادات ذکر شده در مقاله فقط برای اهداف (اطلاعات عمومی) است و نباید به عنوان توصیه های پزشکی حرفه ای تلقی شود. همیشه قبل از شروع هر برنامه تناسب اندام یا ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. برای اطمینان از تمام اخباری که در فضای مجازی مطالعه می کنید، در قدم اول به دنبال مرجع و واقعیت آن باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر