راهنمای کامل خرید سرم پوست


پوست ما، گران‌ترین و با ارزش‌ترین لباس ما است و به همین دلیل استفاده از محصولات پوستی بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه اکنون اغلب افراد به ویژه خانم‌ها به فرایند مراقبت پوستی اهمیت داده و از محصولات مرتبط استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت پوستی که می‌توان آن را به عنوان عضوی از روتین روزانه پوست نیز معرفی کرد، سرم پوست...

راهنمای کامل خرید سرم پوست

پوست ما، گران‌ترین و با ارزش‌ترین لباس ما است و به همین دلیل استفاده از محصولات پوستی بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه اکنون اغلب افراد به ویژه خانم‌ها به فرایند مراقبت پوستی اهمیت داده و از محصولات مرتبط استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت پوستی که می‌توان آن را به عنوان عضوی از روتین روزانه پوست نیز معرفی کرد، سرم پوست است که در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. در این مطلب سعی داریم ضمن معرفی کامل سرم پوست و انواع آن، نکات مهمی را جهت خرید این محصول به شما عزیزان ارائه دهیم.

سرم پوست چیست؟

سرم پوست، یک محصول مراقبتی مغذی است که به سرعت از طریق منافذ پوست جذب شده و به خوبی پوست شما را تغذیه می‌کند. به لحاظ ظاهری و فیزیکی، سرم پوست را می‌توان به عنوان یک مایع غلیظ و سبک وزن معرفی کرد. این محصول مراقبت پوستی فوق العاده، از لحاظ کاربرد، انواع مختلفی دارد اما به طور کلی می‌توان آن را مطابق پایه و اساس تولید، به دو نوع تقسیم کرد:

1- سرم پوست‌ بر پایه آب: این دسته از سرم‌های پوست، درصد بالایی از سرم‌های موجود در بازار را تشکیل می‌دهند. ویژگی برجسته این سرم‌ها، ریز مولکول بودن و در نتیجه جذب سریع‌تر آن‌ها است.

2- سرم پوست بر پایه چربی: سرم‌های پوستی که بر پایه چربی تولید می‌شوند، ذرات بزرگ‌تری دارند. به همین دلیل این سرم‌ها اغلب برای تغذیه لایه‌های سطحی پوست مناسب هستند.

راهنمای کامل خرید سرم پوست

انواع سرم پوست چیست؟

سرم‌‌های پوست، هر یک با اهداف خاصی تولید شده و مطابق با این اهدا، از ترکیبات متفاوتی در آن‌ها استفاده شده است. انواع سرم پوست عبارت است از:

1- سرم پوست ضد چروک:

سرم پوست ضد چروک، با برخوردی از میزان کافی رتینول، به آسانی به پوست نفوذ می‌کند. در واقع این نوع از سرم پوست، با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، پوست شما را از خشک شدن و در نتیجه از ایجاد چین و چروک محافظت می‌کند. همچنین این سرم پوست، با ترکیباتی که دارد، موجب تحریک ساخت کلاژن و الاستین در پوست شده که این دو ماده خود کمک شایانی به جلوگیری از پیری پوست می‌کنند.

2- سرم پوست روشن کننده:

سرم‌های پوست روشن کننده دارای ترکیبات مختلفی از جمله ویتامین‌ E، ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها، عصاره چای سبز، عصاره شیرین بیان، عصاره بابونه و… هستند. این دسته از سرم‌ها، موجب کم رنگ‌ کردن لک‌های پوستی، یک دست سازی تن پوست و درخشان سازی آن، موجب افزایش هرچه بیشتر زیبایی شما خواهند شد.

راهنمای کامل خرید سرم پوست

3- سرم پوست ضد آکنه:

سرم پوست ضد جوش با هدف جلوگیری از ایجاد آکنه و همچنین بهبود آکنه‌های قبلی تولید شده‌اند. از جمله ترکیباتی که در تولید این سرم پوست به کار رفته است می‌توان به این موارد اشاره کرد: اسید گلیکولیک، سالیسیلیک اسید، اسید سیتریک، عصاره درخت چای، عصاره آویشن و…

سرم پوست ضد آکنه، با کنترل چربی پوست از ایجاد آکنه جدید جلوگیری می‌کند. همچنین این سرم پوست با کاهش میزان سلول‌های مرده‌ی پوست، موجب محو شدن جای آکنه‌های قدیمی خواهد شد.

4- سرم پوست مرطوب کننده:

این دسته از سرم‌های پوست، با آبرسانی قوی، موجب حفظ رطوبت پوست شده و آن را از عوارض خشکی و کم آبی پوست حفظ می‌کند. از جمله ترکیبات مغذی که در این سرم پوست استفاده شده است می‌توان به مواردی چون روغن آرگان، گلیسیرین، اسید هیالورونیک، روغن جوجوبا، ویتامین E و… اشاره کرد.

از جمله ویژگی‌های برجسته این نوع سرم پوست می‌توان به ذرات بسیار ریز آن اشاره کرد که به اعماق پوست نفوذ کرده و به طور کامل موجب آبرسانی پوست خواهند شد. اگر پوست خشکی دارید این سرم پوست مرطوب کننده از فرین بیوتی را حتما بررسی نمایید.

راهنمای کامل خرید سرم پوست

5- سرم پوست لایه بردار:

حتما شما نیز می دانید که لایه برداری پوست و حذف سلول‌های مرده‌ی آن، چه تاثیر مثبتی در زیبایی و سلامت پوست خواهد داشت. سرم‌های پوست لایه بردار نیز با همین هدف تولید شده‌اند. در واقع این نوع سرم پوست، با حذف سلول‌های مرده پوست، موجب تنفس بهتر پوست، جذب بیشتر مواد مغذی، درخشندگی هرچه بیشتر پوست، کاهش چین‌های ریز پوستی، نرم شدن پوست و… خواهد شد. از جمله ترکیبات این نوع سرم پوستی نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد: اسید گلیکولیک، اسید لاکتولیک، اسید سیتریک و…

6- سرم پوست ترمیم کننده و جوانساز:

همان طور که می‌دانید عوامل محیطی زیادی از جمله نور آفتاب، تغییرات فصلی، گرد و غبار، لوازم آرایش نامرغوب، استفاده مداوم از لوازم آرایش و… موجب بروز آسیب‌های مختلف پوستی خواهند شد. از جمله این آسیب‌ها می‌توان با باز شدن منافذ پوست، ایجاد خطوط ریز، ایجاد لک‌های پوستی، شل شدن پوست و… اشاره کرد.

در این موارد سرم‌های جوانساز و ترمیم کننده به میدان آمده و موجب بهبود وضعیت پوست شما و افزایش درخشندگی و زیبایی آن خواهد شد. چای سبز، سرامید‌ها، مشتقات ویتامین A، آنتی اکسیدان‌ها و… مواردی هستند که در ساخت این سرم پوست به کار می‌روند.

راهنمای کامل خرید سرم پوست

نکات خرید سرم پوست:

برای تهیه سرم پوست، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید مطابق با شرایط و ویژگی‌های خاص پوست خود انتخاب مناسب و مثمر ثمری داشته باشید. این نکات عبارت است از:

1- اولین نکته برای خرید سرم پوست، تشخیص درست نوع پوست و ویژگی‌های آن است. اگر سرمی تهیه کنید که با مشکل و ویژگی‌های پوست شما مطابقت نداشته باشد، نتیجه عکس خواهید گرفت.

2- قبل از تهیه، حتما از نوع ترکیباتی که در سرم مورد نظر استفاده شده است، اطمینان حاصل کنید.

3- دقت کنید سرم پوست مورد نظر شما از برند معتبری بوده و یا جز محصولات فیک نباشد. در غیر این صورت ممکن است به پوست شما آسیب وارد شود.

4- سعی کنید از فروشگاه‌ها یا آنلاین شاپ‌هایی سرم پوست تهیه کنید که معتبر بوده و سابقه خوبی نیز دارند.

از کجا سرم پوست بخریم؟

همان طور که گفته شد، فروشگاه‌های معتبر بهترین گزینه‌ها برای تهیه سرم پوست است. چنین فروشگاه‌هایی از فروش محصولات فیک و نامرغوب خودداری کرده و بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید. خرید بهترین سرم پوست از فروشگاه اینترنتی فرین بیوتی به سادگی چند کلیک می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست