اعلام مصوبات شورای اخلاق حرفه ای سینما


اعلام مصوبات شورای اخلاق حرفه ای سینما

مصوبات اولین جلسه شورای اخلاق حرفه‌ای سینما اعلام شد.

اعلام مصوبات شورای اخلاق حرفه ای سینما

اولین جلسه «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» روز گذشته (شنبه ۲۷ فروردین) با حضور رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل خانه سینما، معاون نظارت و ارزشیابی، مدیرعامل فارابی، مشاور رئیس سازمان در امور صنفی، مدیران کل حقوقی و حراست سازمان سینمایی و انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان سینما، دکتر مائده چینی ساز حقوقدان معرفی شده از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه در محل سازمان سینمایی برگزار شد.

محمد خزاعی در این جلسه با اشاره به خلاء شورای حرفه‌ای سینما به ضرورت تشکیل این شورایی مبتنی بر مسائل و نیازهای سینمای ایران در این زمینه گفت: در شرح وظایف و راهبرد اجرایی و عملیاتی شورای اخلاق حرفه‌ای سینما، گستره وسیعی از مسائل، موضوعات و مشکلات سینما، خانواده سینما و صنوف قابل رصد، بررسی و پیگیری است. ولی مهم‌ترین وظیفه این شورا، تدوین آئین نامه‌ای است که موجبات رشد، تعالی و ارتقای اخلاق حرفه‌ای را در سینما فراهم آورد.
وی ادامه داد: این شورا برای تقویت صیانت از منزلت و شان فرهنگی و اجتماعی سینمای ایران در زمینه‌های مختلف و به حسب ضرورت‌های اجتماعی، حقوقی و صنفی شکل گرفته و شایسته است با درک عمق حساسیت و توجه به لایه‌های مسائل و پیچیدگی‌های آن تصمیم سازی و طراحی داشته باشد.
رئیس سازمان سینمایی در خصوص بیانیه زنان سینماگر هم خاطر نشان ساخت: شورای اخلاق حرفه‌ای سینما مدافع حقوق همه خانواده و اعضای صنوف سینمایی است و بدون شک، منزلت و حقوق بانوان سینما از دغدغه‌ها و اولویت‌هایش به شمار می‌آید.
وی با اشاره به جایگاه این شورا و اهمیت کارکردی و مرجعیت آن در رفع و کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و حقوقی سینما و سینماگران تصریح کرد: استمرار و تداوم هدفمند فعالیت‌های این شورای مستلزم تدوین آئین‌های اجرایی روشن و صریح و داشتن ساختار اجرایی مشخص و دبیرخانه است و لازم است با پشتوانه مطالعات تطبیقی این مقولات در دیگر کشورها و نیز، دیگر حوزه‌ها و بخش‌های جامعه نسبت به تقریر مقررات و شیوه نامه‌ها برای کمک به حفظ ساحت اجتماعی خانواده سینما مبادرت ورزیم.
به گفته وی، حوزه فعالیت و تصمیم گیری این شورا فراتر از موضوعات صنفی است و طبیعی است مسائل و موضوعات صنفی نخست در نهاد صنفی یعنی خانه سینما رسیدگی و داوری می‌شود و چنانچه، در مواردی مطالبات و اقدامات در شورای صنفی منجر به نتیجه نشد از طریق شورای اخلاق حرفه‌ای سینما و سایر مجاری حقوقی و قانونی اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان سینمای تاکید کرد: تدوین آئین نامه برای شورای اخلاق حرفه‌ای سینما باید تامین کننده و پوشش دهنده همه نیازهای سینما در حوزه‌های ملی و بین‌الملل، جشنواره‌ها، امور حقوقی صنفی و مشکلات اجتماعی سینماگران و منافع کلان سینما و خانواده آن باشد.
بر پایه این خبر؛ مصوبات اولین جلسه شورای اخلاق حرفه‌ای سینما به این ترتیب اعلام شد:
- تشکیل دبیرخانه دائمی
- تعریف شرح وظایف و ماموریت‌ها
- تهیه و تدوین آئین نامه به منظور کمک به تقویت و ارتقای اخلاق حرفه‌ای سینما
- تشکیل کارگروه‌های تخصصی به اقتضای مسائل و موضوعات
همچنین، مقرر شد این جلسات به صورت دو هفتگی و در موارد خاص به صورت جلسات فوق العاده پیگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403