جلالی: مجلس بر اجرای قانون جوانی جمعیت نظارت کند


جلالی: مجلس بر اجرای قانون جوانی جمعیت نظارت کند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با اثرگذاری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: مجلس در رابطه با مصوبات این طرح مانند ارائه خودرو برای فرزند دوم و واگذاری زمین برای فرزند سوم نظارت کند تا مردم ناامید نشوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسین جلالی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بیان کرد: این طرح بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و با همت نمایندگان به تصویب رسید و مردم پس از ابلاغ این قانون بسیار امیدوار شدند و بر اساس آنچه در رسانه ‌ها مطرح شده در پایان سال ۱۴۰۰ با افزایش ولادت‌ ها مواجه شدیم، یعنی این قانون اثرگذار بوده است اما متاسفانه قوانین آن اجرا نمی ‌شود.

وی افزود: بر اساس این قانون پس از تولد فرزند دوم به مادر کودک باید خودرو داده شود، اما با مراجعه به خودروسازان هیچ پاسخی دریافت نمی کنند. این موضوع برای واگذاری زمین پس از تولد فرزند سوم نیز وجود دارد و خواستاریم که مجلس نظارت کند و سازمان‌ ها و وزارتخانه ‌های مربوطه نیز همکاری کنند تا مردم ناامید نشوند.

نماینده مردم رفسنجان خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت آغاز شده، اما همچنان در چالش جمعیتی قرار داریم ولی طرح جوانی جمعیت جواب داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟