رئیس دادگستری کرمانشاه: محدودیتی برای مرخصی زندانیان جرائم مالی نداریم


رئیس دادگستری کرمانشاه: محدودیتی برای مرخصی زندانیان جرائم مالی نداریم

کرمانشاه - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر این که هر اقدام قانونی که منتهی به رفع مشکلات زندانیان شود انجام میدهیم گفت: هیچ محدودیتی برای موضوع مرخصی و تمدید مرخصی زندانیان مالی و غیرعمد قائل نیستیم، البته به شرطی که به دنبال حل مشکلات و جلب رضایت شاکی خود باشند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ «پرویز توسلی زاده» در بازدید از زندان مرکزی کرمانشاه و دیدار با زندانیان جرائم مالی و غیرعمد که به منظور رسیدگی به درخواست ها، مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها انجام شد، دستورات لازم جهت پیگیری درخواست ها و مشکلات حقوقی و قضایی آنها را صادر کرد.

وی در ادامه با تأکید بر موضوع کاهش جمعیت کیفری استان افزود: مبنای شرعی و قانونی دستگاه قضایی این است تا جای ممکن از زندانی کردن افراد جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: این مهم از تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز رییس قوه قضاییه است که فرموده‌اند این تعداد زندانی زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید زندانی کردن افراد آسان باشد.

توسلی زاده با اشاره به هزینه‌های ناشی از زندانی کردن افراد خاطرنشان ساخت: با زندانی کردن افراد هزینه‌های زیادی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می‌شود و گاه این هزینه‌ها تا مدت‌ها در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند که ما باید از تحمیل این هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

مقام عالی دستگاه قضایی در استان با اشاره به اینکه ما به دنبال حل مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد هستیم و آنها هم باید طوری رفتار کنند که پایشان به زندان باز نشود، گفت: زندان را باید برای جرائم مهمه و مجرمین خطرناک بگذاریم چرا که این مهم سبب می‌شود تمرکز بیشتری بر این جرائم داشته باشیم و مانع از شکل‌گیری آن‌ها شویم.

وی ضمن تماس تلفنی با برخی قضات جهت بررسی دقیقتر پرونده زندانیان گفت: قضات بایستی دقت کافی در شیوه صدور احکام درخواست تقسیط و موضوع اعسار داشته باشند به صورتی که هم شاکی به حقش برسد و هم اینکه متهم توان پرداخت داشته باشد.

توسلی زاده با اشاره به اینکه یک نفر همکار قضایی را جهت پیگیری و بررسی تمامی دادخواست های زندانیان مأمور می کنیم، گفت: سال گذشته حدود یک میلیون دیدار مردمی توسط مدیران قضایی کشور با مردم انجام‌ شده که بیش از یک دهم آن سهم استان کرمانشاه بوده است و این نشانگر این است که ما به فکر مشکلات مردم استان هستیم و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

تعدادی از زندانیان به نمایندگی از جمع زندانیان مالی، درخواست‌ها، مشکلات و مسائلی از جمله موضوع اعسار و درخواست تقسیط، تأخیر و تأدیه، اعمال ماده ۴۷۷ را مطرح و از رئیس کل دادگستری خواستار پیگیری و بررسی آنها شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...