طرز تهیه جامبو شلز با گوشت چرخ کرده


طرز تهیه جامبو شلز با گوشت چرخ کرده

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که میهمان داشته باشید و برای سرو غذای خوشمزه به مشکل انتخاب غذای جدید بربخورید. اگر از درست کردن غذاهای تکراری برای میهمانان تان خسته شده اید و دوست دارید غذایی خوشمزه و فست فودی برای میهمانان تان فراهم کنید جامبو شلز ایده خوبی است. امروز در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها دستور پخت...

طرز تهیه جامبو شلز با گوشت چرخ کرده

دستور پخت جامبو شلز در فر

جامبو شلز در واقع یکی از انواع پاستا ها هست و می توانیم جامبو شلز را جزو پاستاهای صدفی طبقه بندی کنیم. در واقع سایز آنها از سایر پاستاها بزرگتر است و به همین خاطر مواد را داخل آن می ریزند و در برخی از دستور پخت ها مدت زمانی را در یخچال نگهداری می کنند. ارزش غذایی این پاستا برای هر بسته آن بدین صورت حدود ۲۵۰ کالری، ۹ گرم چربی، ۲۲ گرم کربوهیدرات و ۱۹ گرم پروتئین است.

مواد لازم برای تهیه جامبوشلز خوشمزه

جامبو شلز ۳/۴ یک بسته کامل
نخود فرنگی حدود ۷۵ گرم
فلفل‌دلمه خرد شده حدود ۷۵ گرم
ذرت پخته حدود ۷۵ گرم
گوشت حدود ۳۰۰ گرم چرخ کرده
پیاز ۱ عدد متوسط
روغن مایع به اندازه کافی
رب گوجه فرنگی و ادویه جات دلخواه به اندازه کافی
پنیر موزارلا به اندازه کافی
کره به اندازه کافی

مراحل طرز تهیه جامبو شلز با گوشت چرخ کرده

این مواد اولیه برای درست کردن جامبوشلز برای چهار نفر مناسب است و حدود یکساعت زمان آماده سازی و پخت آن طول می کشد.
طرز تهیه جامبو شلز با گوشت چرخ کرده

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت.

ریختن شلز در آب جوش

در قابلمه ای مناسب حدود یک لیتر آب می ریزیم و آن را روی شعله متوسط گاز قرار می دهیم و وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد شلزها را از بسته خارج می کنیم و به آب در حال جوش اضافه می کنیم و به آنها مقداری نمک و زردچوبه اضاقه می کنیم و به آنها اجازه می دهیم تا در ب جوش شروع به پختن کنند حدود یک ربع بعد وقتی شلزها نرم تر و زرد شده بودند با آب سرد آنها را آب کشی می کنیم.

تفت دادن پیاز و گوشت و رب گوجه فرنگی

در ماهی تابه ای مناسب پیازمان را ریز خرد می کنیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم و شروع به تفت دادن پیاز می کنیم حدود ۳ تا ۴ دقیقه بعد گوشت را اضافه می کنیم و مجدد آنها را با هم تفت می دهیم بعد از حدود ۱ تا ۲ دقیقه دیگر فلفل دلمه ای که خرد کرده بودیم را اضافه می کنیم و کمی هم روغن اضافه می کنیم و مجدد شروع به تفت دادن می کنیم و وقتی که آب گوشت گرفته شد به آن رب پوجه فرنگی و ادویه ها را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

اضافه کردن سبزیجات به ماهی تابه

الان نوبت افزودن سبزیجاتمان است که به صورت پخته آماده هستند آنها را اضافه می کنیم تا با رب گوجه فرنگی و پیاز و گوشتمان به خوبی مخلوط شوند و کمی هم ادویه های مورد علاقه مان را به مواد اضافه می کنیم.

چیدن شلز و مواد اولیه و پنیر در ظرف مورد نظرمان

ظرف مورد نظرمان که مناسب فر و… است را با مقداری کره چرب می کنیم و آن را از شلزهای که قبلاً پخته ایم پر می کنیم و درون هر شلز را از مواد درون ماهی تابه و کمی پنیر پیتزا یا موزارلا روی مواد درونی شلز می ریزیم وقتی که کف ظرفمان پر شد کارمان تکمیل است البته می توانید مقدار کمتری پنیر مصرف کنید تا غذای شما کمتر چرب باشد.

پختن جامبو شلز و سرو نهایی آن

فرمان را با درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد حدود یک ربع گرم می کنیم و ظرفمان را درون فر به مدت نهایت نیم ساعت قرار می دهیم وقتی که روی موادمان طلایی شدند موقع سرو این غذا می باشد

نکات کلیدی طرز تهیه جامبو شلز با گوشت چرخ کرده

اگر فر نداشتید می توانید از سولاردام یا مایکروویوو استفاده کنید. اگر از فلفل سیاه یا قرمز بدتان نمی آید می توانید در پخت این غذا از این فلفل ها استفاده کنید. علاوه بر انواع فلفل، شما می توانید از پودر آویشن هم به عنوان ادویه ها استفاده کنید. اگر پنیر پیتزا یا موزارلا نداشتید می توانید از پنیر پارمسان هم استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها