استاندار: 1850 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت


استاندار: 1850 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به کهگیلویه و بویراحمد 
اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختصاص یک هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای این استان در سال 1401 از سوی دولت تأییدیه گرفت و به زودی نیز جذب می شود. 

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بنا به دستور رییس جمهور باید فقر مطلق در زمینه خوراک، پوشاک و مسکن تا پایان سال ۱۴۰۱ در کشور برچیده شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد افراد دارای فقر مطلق را در این استان شناسایی و به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید برای برطرف کردن فقر مطلق در این استان تا پایان امسال تلاش، اقدام و فعالیت شود.

احمدزاده عنوان کرد: اعتبارات هزینه نشده در کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های اجرایی دارای طرح های عمرانی و اقتصادی غیرفعال این استان پس گرفته شده و به اجرای طرح های فعال استان اختصاص می یابد.

وی ابراز داشت: چنین اقدامی به منظور جلوگیری از برگشت خوردن اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد به حساب خزانه انجام خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ بهانه ای از مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این استان برای جذب نکردن کامل اعتبارات پذیرفته نمی شود.

احمدزاده با اشاره به چند مورد غرق شدگی در رودخانه ها و پشت سدهای کهگیلویه و بویراحمد از اوایل امسال تاکنون، اظهار داشت: علاوه بر دادن هشدارهای لازم از سوی متولیان امر، دستگاه های اجرایی مربوطه و فرمانداران ۹ شهرستان این استان باید تابلوهایی نیز در محل های پرخطر نصب شود.

وی افزود: طرح های عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد باید در موعد مقرر اجرا و به بهره برداری برسند و تغییر این زمان نیز به هیچ وجه منطقی و پذیرفتنی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران اجرایی این استان برای اجرا و افتتاح بموقع طرح های عمرانی و اقتصادی استان همت کنند.

احمدزاده عنوان کرد: تمامی طرح های عمرانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد باید دارای پیوست فرهنگی و زیست محیطی باشد و مدیران اجرایی استان نیز چنین موضوع مهمی را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی ابراز داشت: ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی و جاده های ارتباطی اصلی این استان در نظر گرفته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع نقاط حادثه خیز این استان به کاهش تلفات و مصدومیت های جاده ای در استان کمک بسزایی می کند.

احمدزاده اظهار داشت: یک پُل معلق فلزی در ورودی شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا ساخته شود و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: این پُل معلق فلزی پس از ساخت به عنوان یک جاذبه گردشگری می تواند در جذب گردشگران برای شهر توریستی سی سخت تأثیرگذار باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عزل و نصب مدیران اجرایی در شهرستان های این استان با هماهنگی فرمانداران باشد و بدون نظرخواهی از آنان انجام نشود.

احمدزاده عنوان کرد: یک پویش برای صیانت از عرصه های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و مبارزه با انواع آفت ها از جمله آفت برگ خوار بلوط در این استان تشکیل و فعال شود.

وی ابراز داشت: انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد نیز برای تشکیل و فعال شدن این پویش در استان پای کار آمده و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اعتبارات اشتغالزایی امسال این استان با تلاش ها، پیگیری ها و رایزنی های لازم از سوی مسئولان اجرایی استان از ۴۵۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

سید احسان عسکری اظهار داشت: این میزان اعتبار برای کمک به ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و بهبود معیشت مردم کهگیلویه و بویراحمد و در بخش بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط این استان هزینه می شود.

وی افزود: تعهد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد برای امسال ۱۳ هزار و ۵۲۰ نفر بوده که از سوی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب رسیده و باید محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معضل بیکاری یکی از چالش های مهم کشور و استان بوده و کاهش آن نیز جزو دغدغه های اصلی مسئولان ملی و استانی است.

عسکری عنوان کرد: یکی از درخواست ها و مطالبه های به حق مردم کهگیلویه و بویراحمد از مدیران اجرایی این استان ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری در استان است.

وی ابراز داشت: متولیان امر و مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری در این استان تلاش پیوسته، شبانه روزی و مسئولانه داشته باشند.

حدود یک ساعت از ابتدای این نشست به طور غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران رسانه های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان