807 نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند


807 نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر 807 نفر در استان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار 89 نفر به دلیل شدت بیماری در بیمارستان های هرمزگان بستری و تحت نظر بوده و وضعیت 20 نفر از آنان چندان مساعد نیست.

دکتر فاطمه نوروزیان یکشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارها و بارها به مردم هشدار داده ایم که کرونا هنوز تمام نشده و تا زمانی که همه شهروندان واکسینه نشده باشند، نمی توان نسبت به ایمنی کامل جامعه با قطعیت صحبت کرد، و از همین رو تا آن زمان همیشه خطر ابتلا به کرونا و بروز علایم به ویژه در افراد واکسینه نشده وجود دارد.

وی ادامه داد: هرمزگان در نوروز امسال پذیرای شمار زیادی مسافر از سراسر کشور بود و یکی از نگرانی های ما در مجموعه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به خیل عظیم مسافران، افزایش شمار مبتلایان و بیماران بستری بود که خوشبختانه فقط در یک هفته اول پس از اتمام تعطیلات این روند افزایشی بود و پس از آن در مسیر نسبتا ثابت قرار دارد.

نوروزیان خاطرنشان کرد: در مقایسه شاخص‌های دو هفته اخیر در شاخص انجام تست و غربالگری به دلیل مراجعه بیشتر سرپایی به مراکز غربالگری کووید به میزان ۴۷.۵ درصد افزایش داشتیم ، شناسایی موارد مثبت این بیماری نیز ۳۸.۵ درصد افزایش داشت اما خوشبختانه در موارد بستری ۸ درصد کاهش و شاخص فوت نیز ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر انجام و تکمیل واکسیناسیون به ویژه در کودکان ، گفت: وضعیت استان در شاخص تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال چندان رضایت بخش نیست و والدین باید حساسیت بیشتری نسبت به اهمیت انجام این واکسیناسیون برای حفظ سلامتی فرزندانشان داشته باشند.

نوروزیان ابراز داشت: در حال حاضر مجوز تزریق واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودک ۵ تا ۱۲ سال در کشور صادر شده و طبق تحقیقات انجام شده، تزریق آنها هیچ گونه عوارضی در کودکان نخواهد داشت.

این مقام مسوول با اشاره به بلامانع بودن تزریق واکسن کرونا در کودکانی با بیماری زمینه ای، گفت: با وجه به اینکه کرونا بیشتر بیماران زمینه ای و پر خطر را درگیر می‌کند ، لذا این بیماران در اولویت تزریق واکسن هستند.

نوروزیان در خصوص شرایط تزریق واکسن برای کودکان گفت: در صورتی که کودک هیچ گونه علایم تب یا بیماری نداشت و در شرایطی که اعضای خانواده نیز درگیر کرونا نبودند، والدین می توانند نسبت به تزریق واکسن برای فرزندانشان در مراکز بهداشتی اقدام کنند اما در غیراین صورت باید به مدت دو هفته صبر کنند تا کودک به بهبودی کامل برسد و هیچ گونه علامتی از بیماری در خود یا دیگر اعضای خانواده وجود نداشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تاکنون سه میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۹۹ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۳۰۹ دز در مرحله دوم و ۶۳۷ هزار و ۴۵۳ دز در مرحله سوم تزریق شده است.

نوروزیان آخرین آمار فوتی های کرونا در هرمزگان را دو هزار و ۶۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در ۴۸ ساعت اخیر هیچ گونه مورد فوتی جدید کرونا در استان ثبت نشده و تاکنون هرمزگان ۱۴ روز بدونی فوتی کرونا در فروردین ماه امسال سپری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی