طرز تهیه جوجه کباب زرشکی


طرز تهیه جوجه کباب زرشکی

در این آموزش یک جوجه کباب متفاوت را برای شما عزیزان اماده کردیه ایم که طعمش به جوجه ترش نزدیک است

طرز تهیه جوجه کباب زرشکی
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲ عدد کامل
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
روغن مایع ½ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زنجبیل، پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب زرشکی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب زرشکی خوشمزه و ساده در ابتدای کار زرشک را به همراه رب گوجه فرنگی، روغن مایع و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر زنجبیل، پودر پاپریکا و پودر فلفل قرمز درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و به صورت ۴ قاچ خرد می کنیم، سپس به میکسر اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی میکس می کنیم تا حالتی شبیه به پوره پیدا کنند، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا سینه های مرغ را به صورت تکه های یکدست جوجه کبابی خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را با استفاده از دست به خوبی زیر و رو می کنیم تا سس به تمام قسمت های گوشت مرغ برسد.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کرده و تکه های گوشت مرغ را به ترتیب به سیخ فلزی کوتاه یا سیخ چوبی می کشیم.

مرحله پنجم

برای دورچین این غذا می توانیم از مواد دلخواه مانند گوجه فرنگی و فلفل سبز استفاده کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس سیخ ها را درون تابه می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم هر سمت جوجه ها به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزد. در همین حین گوجه فرنگی ها و فلفل ها را نیز به تابه اضافه می کنیم تا سرخ شوند. در نهایت جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع :abedinii

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط