برگزاری جشنواره رضوی در سمنان/ شرکت 32هزار نفر در کتاب‌خوانی رضوی


برگزاری جشنواره رضوی در سمنان/ شرکت 32هزار نفر در کتاب‌خوانی رضوی

آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همزمان با ایام ولادت با سعادت امام جسن مجتبی (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان برگزار شد.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از شرکت ۳۲ هزار و ۵۹۲ در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار کرد: این آمار نسبت به جمعیت استان بسیار مطلوب و گویای اقبال به جشنواره است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از ۳۹۷ نفر از شرکت کنندگان تجلیل شد ادامه داد: شرکت کنندگان در ۱۰ رشته در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: ۷۵ نفر از برگزیدگان شهر سمنان در این آیین حضور دارند و سایر برگزیدگان نیز پس از ماه رمضان تجلیل خواهند شد.

طاهریان با بیان اینکه در بخش فردی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۳۸۱ نفر و در بخش خانوادگی ۱۶ خانواده در استان سمنان برگزیده شده اند متذکر شد: دو نفر در بخش فردی و یک خانواده پنج نفره استان سمنان نیز در جشنواره ملی رضوی نیز انتخاب شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: ۶ هزار و ۱۲۳ نفر در بخش نقاشی و یک هزار و ۹۴۶ خردسال و کودک در پویش کتابخوان نیز شرکت داشتند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این آیین گفت : کتاب پیام اور زندگی است و لذا باید در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گیرد.

احمد ریواده در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد با قدر دانی از بانیان و دست اندرکاران جشنواره کتابخوانی رضوی بعنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور گفت : بیش از ۳۲ هزار نفر علاقمند به فرهنگ رضوی در این رویداد در استان سمنان شرکت کردند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه کتاب پیام آور زندگی است ، گفت : شهر علم یکی از القاب امیر امومنین (ع) است و تمامی فرزندان آن حضرت در واقع سرچشمه این دانایی و امید بخشی در حوزه زندگی الهی هستند.

ریواده تاکید کرد : کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی باید در سبد خانواد مردم شریف استان در راستای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی قرار گیرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : مبدا و منشا جهش های علمی فرهنگی با کتاب آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب و در بحث تمدن سازی، کتاب جایگاه بسیار والایی دارد.

معاون استاندار سمنان در پایان گفت : جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!