مخاطرات جدی جنگ و ممنوعیت های صادرات برای تامین امنیت غذایی


مخاطرات جدی جنگ و ممنوعیت های صادرات برای تامین امنیت غذایی

رییس انجمن تامین کنندگان غلات معتقد است؛ با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و همچنین ممنوعیت صادراتی که قزاقستان در حوزه گندم اعلام کرده، تامین امنیت غذایی جهان با مخاطرات جدی مواجه است. به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کاوه زرگران، رییس انجمن تامین کنندگان غلات ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال، سال ویژه ای برای دنیا به لحاظ تامین مواد غذایی بوده...

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کاوه زرگران، رییس انجمن تامین کنندگان غلات ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال، سال ویژه ای برای دنیا به لحاظ تامین مواد غذایی بوده است، افزود: تمامی کشورها تلاش دارند با روش های گوناگون، نسبت به تامین امنیت غذایی مردمان خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: به طور قطع ایران نیز با راهبری وزارت جهاد کشاورزی و تلاش تمامی فعالان حوزه تامین امنیت غذایی تلاش خواهد کرد، همچون گذشته کالاهای مورد نیاز سفره خانوارها را به موقع تامین کند.

زرگران با تاکید بر اینکه جنگ و ممنوعیت های صادراتی در جهان تامین غذا برای بسیاری از کشورهای دنیا را با مخاطرات جدی مواجه کرده است، اظهار کرد: از یک سو با توجه به اتفاقاتی که میان روسیه و اوکراین به عنوان دو تامین کننده بزرگ غلات دنیا در جریان است و از سوی دیگر، ممنوعیت صادراتی که قزاقستان در حوزه گندم اعلام کرده، شرایط تامین غذا برای بسیاری از کشورهای دنیا با مخاطرات جدی مواجه است.

وی تصریح کرد: این مشکلات، ضرورت هوشمندی و سیاستگذاری دقیق را می طلبد تا بتوان با کمترین مانع، شرایط را برای فعالیت تامین کنندگان ایرانی در تمامی حوزه های مختلف صنایع غذایی، دام و طیور مهیا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود