نیروی انسانی دانش پایه اردبیل را متحول خواهد کرد


نیروی انسانی دانش پایه اردبیل را متحول خواهد کرد

استاندار اردبیل گفت: در تحقق شعار سال به ویژه رونق‌بخشی به اقتصاد دانش‌بنیان، ما به منابع انسانی دانش پایه، خلاق و نوآور نیاز داریم.

سید حامد عاملی در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ما از سال گذشته روند بهبود فضای کسب و کار را با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیگیری کردیم و تلاشمان بر این است تا شرایط سهل و راحتی را برای سرمایه‌گذاران در فرآیند صدور مجوزها به وجود آوریم.


وی تصریح کرد: در کنار تجمیع استعلامات و فرآیند صدور مجوزها سعی بر این است تا از تکرار و تعدد فرآیندها جلوگیری شده و در یک کاربرگ مشخص این استعلامات و فرآیند صدور مجوزها تجمیع شود تا سرمایه‌گذار در کمترین زمان بتواند پاسخی مناسب برای طرح‌های صنعتی خود بگیرد.


استاندار اردبیل گفت: با تاکیدات انجام شده، قرار شد در کمتر از پنج روز در استان اردبیل صدور مجوزها و پاسخ به استعلامات به انجام رسیده و امکان ارائه نظر مثبت و یا منفی در صدور مجوزها به سرمایه‌گذاران ارائه شود.


عاملی به نامگذاری سال 1401 با محوریت تولید با 2 شاخصه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی اشاره کرد و افزود: ایجاد کسب و کار و اشتغال جدید در حوزه فناوری‌های نوین بسیار مهم و اساسی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: منابع انسانی دانش‌ پایه، خلاق و نوآور از ارکان اصلی تحقق شعار سال است و ما تلاشمان بر این است تا برنامه‌ریزی درست و مدونی را در این بخش تدوین کنیم.


عاملی از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان اردبیل در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: 70 هکتار زمین برای راه‌اندازی شهرک فناوری استان اردبیل اختصاص یافته تا کارهای زیربنایی در این حوزه انجام شود.


وی به اتاق بازرگانی پیشنهاد کرد تا با محوریت بخش صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری استارتاپ‌هایی را برگزار کند تا در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه ورود به بازارهای داخلی و حتی بین‌المللی به وجود آید.


عاملی بیان کرد: برگزاری استارتاپ‌ها و رویدادهای فناورمحور می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و موانع را برطرف کرده و راهکاری مناسب در مسیر توسعه روزافزون اهداف و برنامه‌ریزی‌ها به وجود آورد.


وی ضرورت افزایش سهم استان را از منابع درآمدی مالیاتی یادآور شد و ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت در قانون بودجه 1401 تمام شرکت‌های فعال در استان باید در محل استقرار مالیات خود را پرداخت کنند.


عاملی اظهار کرد: هر چند برخی شرکت‌ها دفاتری در تهران دارند اما پرداخت مالیات آنها در اردبیل خواهد بود تا منابع آن نصیب استان شود.


رئیس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل تصریح کرد: در کنار این امر، باید مؤدیان جدید مالیاتی در استان شناسایی شوند که در سال گذشته 24 مؤدی جدید در حوزه کسب و کار شناسایی و دریافت مالیات از این گروه‌ها انجام شده است.


وی با بیان اینکه نباید با احضار و رفتارهای نگران‌کننده سرمایه‌گذاران را در بخش مالیاتی گرفتار کرد، گفت: شایسته نیست امنیت روانی سرمایه‌گذاران به هم بخورد بلکه بهتر است در حوزه مالیاتی به نحوی شفاف عمل کنیم تا پرداختی‌ها و وصول درآمدهای مالیاتی به شکل صحیح و به موقع انجام شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه