آموزش امداد و نجات به 27166 نفر از مردم استان اردبیل


آموزش امداد و نجات به 27166 نفر از مردم استان اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: سال گذشته 27 هزار و 166 نفر در سطح روستاها و شهرهای این استان از آموزش‌های هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

عزت اله ضربی ظهر ۲۹ فروردین در تشریح عملکرد یک‌ساله معاونت آموزش با اعلام این خبر افزود: ۸۹۳ دوره آموزشی شامل آموزش‌های کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و دوره‌های تخصصی به‌منظور افزایش آگاهی شهروندان در برابر حوادث احتمالی در سطح شهرها، روستاها، خانه‌های هلال، ادارات، پادگان‌های آموزشی و بسیج سازندگی سپاه برگزار شده است.

وی گفت: ۳۳۱ دوره کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی با حضور ۵ هزار و ۹۷۴ نفر، ۵۱ دوره عمومی امداد و نجات با حضور ۸۶۵ نفر از جمله برنامه‌های آموزشی است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۷۰ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و خانه‌های هلال با حضور ۶ هزار و ۲۰۱ نفر انجام شده است، ادامه داد:۱۳ هزار و ۵۹۸ نفر در ۲۲۰ دوره آموزشی در مراکز آموزش نظامی و بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: علاوه بر آموزش‌های همگانی و عمومی تعداد ۲۱ دوره آموزشی تخصصی ویژه نجاتگران و تیم‌های عملیاتی به‌ویژه نیروهای امدادی در پایگاه‌های جاده‌ای برگزار شده که این دوره‌ها شامل دوره‌های پیش بیمارستانی، جستجو و نجات شهری، جستجو و نجات در حوادث حمل‌ونقل و ... است.

ضربی ادامه داد: تمام اقشار علاقه‌مند برای فراگیری آموزش‌های هلال‌احمر می‌توانند با مراجعه به شعب هلال‌احمر در سطح استان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند تا مقدمات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد