ادامه آبرسانی سیار به 305 روستای استان اصفهان


ادامه آبرسانی سیار به 305 روستای استان اصفهان

سرپرست آبفای استان اصفهان از ادامه آبرسانی سیار به 305 روستای این استان در طول سال جاری خبر داد.

ناصر اکبری خشکسالی‌های مستمر و کاهش آبدهی منابع محلی را از جمله عوامل تأمین آب روستاها به‌صورت سیار اعلام کرد و گفت: از این تعداد فقط ۱۹۵ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هستند، اما این شرکت به لحاظ رسالت و مسئولیت اجتماعی که بر عهده دارد، آب شرب سالم و بهداشتی مردم ساکن در ۱۱۰ روستای غیر تحت پوشش را نیز به‌صورت سیار تأمین می‌کند.

وی جمعیت تحت پوشش آبرسانی سیار در ۳۰۵ روستای یاد شده را ۳۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ماهیانه به طور میانگین با بهره‌گیری از ۳۰ دستگاه تانکر، بالغ بر ۲۵ هزار متر مکعب آب در این روستاها توزیع می‌شود.

سرپرست آبفای استان اصفهان افزود: با افزایش دما به بیش از ۳۸ درجه سانتیگراد در ماه‌های مرداد و شهریور تعداد روستاهای تحت پوش آبرسانی سیار به ۳۵۶ روستا، تعداد تانکرهای آبرسان به ۶۰ دستگاه و حجم آب توزیع شده به ۳۸ هزار متر مکعب در ماه می‌رسد.

وی به پراکندگی جغرافیایی روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار اشاره کرد و گفت: شهرستان نایین با ۱۳۱، اردستان با ۷۳، کوهپایه با ۳۹، خور و بیابانک با ۲۳، جرقویه با ۲۱، بویین و میاندشت با ۱۷، چادگان با ۱۶، فریدن با ۸، نطنز با ۸، شاهین شهر و میمه با ۷، تیران با ۷، سمیرم با ۳، شهرضا با ۲ و براآن و کرارج با ۱ روستا به ترتیب بیشترین روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار را به خود اختصاص داده‌اند.

اکبری، فاصله بسیار زیاد برخی از روستاها با تأسیسات آبرسانی و صعب‌العبور بودن مسیر دسترسی به آنها را یکی دیگر از موانع تامین آب شرب پایدار در مناطق روستایی دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی در سال جاری، تعداد ۲۰ تا ۳۰ روستا در شهرستان‌های نایین، اردستان، سمیرم و چادگان به شبکه آبرسانی پایدار وصل شوند.

به گزارش ایسنا، از مجموع ۱۳۰۲ روستای استان تعداد ۹۴۹ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرار دارند که ۸۰۸ روستا بیش از ۲۰ خانوار و ۱۴۱ روستا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان