عدم اعطای وام مسکن، ساخت منازل روستایی خراسان شمالی را متوقف کرد


عدم اعطای وام مسکن، ساخت منازل روستایی خراسان شمالی را متوقف کرد

معاون بازسازی و مسکن روستایی خراسان شمالی گفت: عدم اعطای وام مسکن روستایی، ساخت منازل روستایی در این استان را متوقف کرد.

علی روحانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته بانک ها از پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد که برای ساخت مسکن های روستایی اعطا می شد را متوقف کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از این وام ها نه به صورت اقساطی پرداخت می شود و نه قرارداد جدیدی برای ساخت واحدهای مسکونی منعقد می شود.

روحانی ادامه داد: در حال حاضر منازل روستایی وجود دارد که مالک و یا پیمانکار تا مرحله سقف و یا ریختن فونداسیون پیش رفته اما بانک وام آن ها را برای ادامه کار آزاد نمی کند.

وی تصریح کرد: در میان این واحدهای مسکونی، منازل زلزله زده شهرستان جاجرم نیز وجود دارند که سال گذشته تخریب شدند و با تسهیلات طرح ویژه (وام های ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد) به منظور آماده سازی هر چه سریع تر آن ها، شروع به ساخت کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود یک سال از ساخت این واحدهای مسکونی می گذرد اما به علت مشکل مذکور هنوز به پایان نرسیده اند.

وی توضیح داد: بانک اعلام می کند وام های ۱۰۰ میلیون تومانی که برای ساخت واحدهای روستایی اختصاص می یابد باید در سامانه راه و شهرسازی ثبت شود؛ این در حالی است که چنین گزینه ای در این سامانه تعریف نشده که بتوان این کار را انجام داد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی خراسان شمالی ادامه داد: ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که ۶۲ هزار واحد مسکونی نوسازی شده و مابقی نیز باقی مانده که باید نوسازی شوند.

به گفته وی در حال حاضر ۲۰۰ پروژه واحد مسکونی روستایی در حال ساخت در این استان وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به علت متوقف شدن وام ۱۰۰ میلیون تومانی به این اداره کل مراجعه می کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری