ضرورت پوشش 95 درصدی واکسن سرخک در جامعه/ تاثیرات منفی تبلیغات افراد واکسن ستیز


ضرورت پوشش 95 درصدی واکسن سرخک در جامعه/ تاثیرات منفی تبلیغات افراد واکسن ستیز

کارشناس واکسیناسیون دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: برای پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری سرخک، پوشش واکسیناسیون باید به 95 درصد برسد.

امین سبحانی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای ایمنی سازی علیه بیماری سرخک باید پوشش واکسیناسیون عمومی حداقل به ۹۵ درصد برسد، اظهار کرد: اگر واکسن سرخک را تزریق نکرده‌اید در اولین فرصت برای تزریق واکسن به نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنید.

کارشناس واکسیناسیون دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به اینکه تزریق این واکسن در دو مرحله و در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی است افزود: طی 5 سال گذشته با تلاش مدافعان سلامت و مراجعه مردم هیچ گونه مورد مثبتی از بیماری سرخک تاکنون در اسفراین مشاهده نشده است.

وی از کاهش پوشش واکسیناسیون اسفراین در زمستان ۱۴۰۰ علیه بیماری سرخک و رسیدن آن به کمتر از ۹۰ درصد خبر داد و اضافه کرد: شیوع کرونا و تبلیغات افراد واکسن ستیز از مهمترین عوامل کاهش واکسیناسیون بوده است.

کارشناس واکسیناسیون دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به اینکه بثورات جلدی در صورت و بدن و علائمی مشابه آنفلوآنزا از علائم بیماری سرخک است گفت: این بیماری بسیار واگیر است به طوری که اگر یک نفر مبتلا باشد ۹۰ درصد افراد غیر واکسینه شده که با بیمار در تماس هستند را مبتلا می‌کند.

سبحانی زمان انتقال این بیماری را ۴ روز قبل و ۴ روز بعد از بثورات عنوان کرد و افزود: کودک مبتلا به مدت ۹ روز باید از رفتن به اجتماع منع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس