علم و تجربه سبب تعالی فرهنگ یک جامعه است


علم و تجربه سبب تعالی فرهنگ یک جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: یافته‌ها و مطالعات اخلاقی، تربیتی و آموزشی سبب تعالی فرهنگ یک جامعه شده و علم و تجربه فرهنگ جامعه را ارتقا می‌دهد.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۹ فروردین‌ماه) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان که با حضور برگزیدگان، مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: ابتکار بسیار خوبی برای بالا بردن علم، آگاهی و فرهنگ جامعه صورت گرفته است اما متاسفانه هنوز به سطح مطلوب از سرانه کتاب و کتابخوانی در کشور نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اثرات مخرب فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، گفت: امروزه به‌ خاطر پیشرفت علم و تکنولوژی و نیز طی دو سال گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا، ورود کودکان و نوجوانان به بستر فضای مجازی تسهیل شد، این در حالی است که این فضا آثار مخرب بسیاری بر روی این قشر آینده‌ساز کشور دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضور بی‌رویه در فضای مجازی و استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند، سبب گسست ارتباط بین کودکان و بزرگسالان شده است، افزود: مشاهده می‌کنیم که کودکان علاقه به حضور در جمع‌های خانوادگی ندارند و ما باید مانع عمق گرفتن این گسست شویم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با سلطه بیگانگان، عنوان کرد: طبق فرمایشات ایشان، یکی از راه‌های تسلط استعمار بر کشورهای دیگر و خصوصاً جهان سوم این است که جوانان و نسل جدید را از فرهنگ و تمدن کشورشان جدا کنند و متاسفانه مشاهده می‌کنیم که جوانان امروزه اطلاعات چندانی درباره مشاهیر و علمای فرهیخته این مرز و بوم ندارند.

وی در ادامه به جایگاه معنوی امام هشتم (ع) بین ایرانیان اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) نماد و واسطه نعمت معنوی ملت ایران هستند و حتی افرادی که به لحاظ ایمان و اعتقاد به اصطلاح سست هستند نیز با مشاهده حرم مطهر رضوی منقلب می‌شوند و اشک می‌ریزند که این نشانه عاطفه ایمانی مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به پیشینه تاریخی اسلامی ایران، اظهار کرد: اسلام ناب فرهنگ اهل‌بیت (ع) است و مردم ما پذیرای این فرهنگ شدند و برای زندگی خود این مسیر را انتخاب کردند.

سرپرست اداره‌کل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این مراسم، اظهار کرد: از اهداف برگزاری جشنواره رضوی، معرفی سیره معصومین و گسترش فرهنگ رضوی و به دنبال آن، فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان است.

ایرج صادقی افزود: در این سری مسابقات شش عنوان کتاب در راستای اشاعه فرهنگ ائمه و معصومین در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسال در ۱۰ موضوع متفاوت از جمله نقاشی، قصه‌گویی، داستان، شعرسرایی و نیز استفاده از آثار ناشران و کتاب‌هایی که به تازگی نگارش شده و در دست چاپ است، در رقابت قرار گرفت.

این مسئول ضمن ابراز خرسندی از حضور پررنگ مخاطبان در یازدهمین دوره مسابقات، اظهار کرد: امسال قریب به ۱۶ هزار نفر از استان زنجان در مسابقات رضوی شرکت کردند که از این تعداد نزدیک به ۴۳۰ نفر برگزیده این جشنواره شدند.

به گزاش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان استانی مسابقات در حوزه‌های نقاشی کودک، نقاشی نوجوان، شعرسرایی و کتابخوانی قدردانی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی