نبود نیروی کار ماهر؛ زنگ خطری که برای اقتصاد زنجان به صدا درآمد


نبود نیروی کار ماهر؛ زنگ خطری که برای اقتصاد زنجان به صدا درآمد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: زنگ خطر نبود نیروی کار ماهر و متخصص تربیت شده برای اقتصاد و تجارت به صدا درآمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، مهدی رنگ‌رونا صبح امروز (29 فروردین‌ماه) در جلسه مشترک رئیس و هیئت رئیسه اتحادیه و هیئت رئیسه خانه کارگر استان با بیان اینکه ارتباط بین کارگر و تولید با جامعه کارفرمایان جدا نشدنی است، تصریح کرد: کار و کارگر و تولید و صادرات و در نهایت تجارت یک ارتباط چند سویه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها جامعه کارگری از اهمیت بالایی در تولید و تجارت و اقتصاد آن کشور برخوردار بوده و به بهترین شکل ممکن مقام جامعه کارگری را ارج می‌نهند، ابراز کرد: اتحادیه صادرکنندگان و مجموعه کارفرمایان و صادرکنندگان همواره در پی ایجاد یک ارتباط و تعامل خوب با جامعه کارگری هستند که در این راستا اتحادیه نیز آماده ایفای نقش خود به عنوان یک تشکل است.

رنگ‌رونا با اشاره به اینکه همان‌گونه که جامعه کارگری مشکلات خاص خود را دارد، کارفرمایان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیز مشکلات خاص خود را دارند، افزود: یکی از مشکلاتی که در آینده می‌تواند تولید و صادرات و تجارت ما را تهدید کند، نبود کارگران حرفه‌ای و نیروی کار دارای تخصص است که از این رو باید این مهم و تربیت نیروی کار مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه این موضوع دغدغه مهمی است که خانه کارگر می‌تواند در این زمینه با آموزش به جامعه کارگری نقش مهمی ایفا کند، گفت: تعامل دو سویه بین کارگر و کارفرما باید شکل گرفته و باید بتوان از ظرفیت‌های دو طرف در بحث تولید با کیفیت و در نهایت صادرات و تجارت و اقتصاد پویا استفاده کند.

عضو هیئت رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه محور اصلی صادرات، تولید با کیفیت است که آن نیز وابسته به جامعه کارگری و نیروی کار ماهر است، اظهار کرد: آموزش جامعه کارگری باید از سوی نهادهای ذی‌ربط برنامه‌ریزی شود؛ چرا که از اهمیت بسیار بالایی در تولید برخوردار است.

صمد علیپور ادامه داد: حضور کارگران متخصص و نیروی کار ماهر می‌تواند از هزینه‌های تولید کاسته و به سود یک مجموعه تولیدی و در نتیجه تولید، صادرات و اقتصاد یک کشور باشد.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه این تشکل به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های اقتصادی و بخش خصوصی است، ابراز کرد: خانه کارگر دارای خدمات رایگان، از جمله آموزش و خدمات رفاهی و غیره است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش