جویندگان کار در سامانه جستجوی شغل نام نویسی کنند


جویندگان کار در سامانه جستجوی شغل نام نویسی کنند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای معرفی نیروی کار به کارفرمایان و کارآفرینان و بدنبال آن، نیازسنجی کارفرما و انتخاب نیروی کار مورد نیاز، سامانه جستجوی شغل در دوره جدید وزارت متبوع راه اندازی شد.

حامد آرامش در گفت وگو با ایسنا افزود: این سامانه با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، نقش قابل توجهی در افزایش سطح رضایتمندی جامعه هدف "وزارت مردم" ایفا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: تاکنون قریب به تعداد ۲۵ هزار نفر از جویندگان کار و تعداد ۳۵۰۰ نفر از کارفرمایان از سراسر کشور در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عمده فرصت‌های شغلی اعلام شده در بخش خدمات به کارمند دفتری، حسابدار، انباردار، نگهبان، کارشناس فروش و کارگر ساده و در بخش صنعت به جوشکار، کارگر خط تولید، تکنسین، طراح کفش و مونتاژکار اختصاص دارد.

آرامش اظهار داشت: متقاضیان با مراجعه به نشانی اینترنتی‌http://shoghl.mcls.gov.ir میتوانند نسبت به ثبت نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی خدمات کاریابی از جمله ثبت نام، اطلاع رسانی فرصت های شغلی کسب شده، بکارگماری جویندگان کار و ... به ذینفعان طرح باید بر بستر سامانه جستجوی شغل ارائه شود، یادآور شد: ملاک ارزیابی عملکرد دفاتر مشاور شغلی و کاریابی های غیر دولتی داخلی، (فعال بودن) بر اساس آمار عملکرد استخراج شده از این خواهد بود.

آرامش در خصوص رعایت ضوابط و مقررات حقوق و دستمزد در بنگاه های اقتصادی هم گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بطور مستمر نظارت بر اجرای درست مصوبه افزایش حقوق و دستمزد سال 1401 را انجام می دهد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: کارفرمایان استان از تعدیل نیروی کار بشدت خودداری کنند.

آرامش افزود: دولت برای حمایت از کارآفرینان نیز برنامه هایی دارد که بزودی بسته های اعلام و ابلاغ می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل باران / عکس نوشته هوای بارانی عاشقانه