شرح دقیق ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی + فیلم


شرح دقیق ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی + فیلم

شرح دقیق ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی از زبان امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی را در ویدئوی زیر ببینید.

شرح دقیق ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی + فیلم

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا جزئیات تازه‌ای از چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی مطرح کرد.

امیر فرزاد اسماعیلی در سخنانی با اشاره به چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی اظهار کرد: او پروازی را انتخاب کرده بود که همزمان سه پرواز دیگر هم با آن وارد کشور شود. شما در سیستم راداری کشور چهار پرواز همزمان یک اثر راداری را می‌بینید مگر اینکه آن‌ها را تفکیک کنید.


وی افزود: ریگی با شناسایی متفاوت وارد هواپیما شده بود و ساعت ۱۲ شب وارد ایران شده بود که زمانی باشد که اکثر افراد خواب باشند. پدافند هوایی به همین دلیل ۲۴ساعته کار می‌کند و به همین دلیل گفتم که اگر یک سرباز در پدافند هوایی خواب باشد آبروی فراملی ما می‌رود.

فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم ارتش یادآور شد: به خلبان هواپیما گفته شده بود که ارتفاع را کم کند تا در جنوب کشور فرود بیاید. هواپیما هم مسافربری بود و ریگی برای خودش از سپر انسانی استفاده کرده بود. اگر چنین جنایتکاری متوجه می‌شد که هواپیمایش می‌خواهد بنشیند چکار می‌کرد؟ مطمئن باشید که هواپیما را یا به مراکز هسته‌ای ما می‌زد یا هدایت می‌کرد به سمت تهران یا در جنوب کشور بلایی به سر مسافران می‌آورد.

اسماعیلی ادامه داد: از خلبان خواسته شده بود که در جنوب کشور فرود بیاید و او علت این امر را نمی‌دانست و از دستور تمرد می‌کرد، چون می‌گفت که من قانونی وارد شدم و دلیلی ندارد که فرود بیایم. شاید نزدیک به ده‌بار دور زد که ارتفاعش را کم کند و در چنین شرایطی که برای مسافران مشخص می‌شود هواپیما در حال کاهش ارتفاع و دور زدن است حتی ریگی از خواب هم بیدار نشد که این کار خداست.

وی یادآور شد: خلبان هواپیما که از این دستور تمرد می‌کرد با اخطار دو فروند از جنگنده‌های ارتش که شلیک‌هایی در آسمان می‌کنند که خلبان هواپیما دید و حتی همه مسافران باید می‌توانستند که ببینند، ولی بازهم خدا خواست که جز خلبان کس دیگری ندید و آنجا بود که خلبان بعد از یک ساعت و ده دقیقه کلنجار با ما مجبور شد فرود آید.

اسماعیلی در پایان گفت: باز خدا می‌خواست که طول مسیر مبدا تا مقصد آن معدوم (ریگی) همین یک ساعت و پانزده دقیقه بود که ظرف یک ساعت و ده دقیقه هم طول کشید فرود آید و این دیگر دست ما نبود. حتماً که معاونان او باید متوجه می‌شدند، اما بازهم همه آن‌ها خواب بودند و در خواب دستگیر شدند./ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی