طرز تهیه فینگر فود کباب


طرز تهیه فینگر فود کباب

فینگر فود کباب یکی از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات بسیار متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه فینگر فود کباب
مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان ۲ عدد
سیب زمینی ۴ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
گندم یا بلغور سه چهارم فنجان
آب ۲ قاشق غذا خوری
سس کباب
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
آب گرم یک و نیم لیوان

طرز تهیه فینگر فود کباب

مرحله اول

در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و راه راه پوست می کنیم. سپس آن ها را به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در یک کاسه پر از آب و نمک، بادمجان ها را می ریزیم و حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می گذاریم تا استراحت کنند تا تلخی شان گرفته شود.

مرحله دوم

در یک کاسه دیگر، گوشت گوساله چرخ کرده را می ریزیم. بلغور را اضافه کرده و پیاز را شسته و پوست می کنیم و درون آن رنده می کنیم. ادویه جات و سیر رنده شده را به همراه آب به آن اضافه کرده و ورز می دهیم.

مرحله سوم

روی آن را سلفون کشیده و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال می گذاریم تا مزه دار شود. وقتی گوشت استراحت می کند بلغور ها هم آب را جذب کرده و حجم گوشت کمی زیاد تر می شود. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را درون روغن سرخ می کنیم. وقتی یک طرف آن برشته و طلایی شد، طرف دیگر آن را سرخ می کنیم و از تابه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

آب بادمجان ها را صاف کرده و دو طرف آن ها را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. گوشت ها را تقریبا اندازه قطر بادمجان یا سیب زمینی گلوله می کنیم. سپس در یک تابه با روغن داغ تقت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله ششم

گوجه فرنگی ها و فلفل ها را حلقه حلقه کرده و جدا جدا تفت می دهیم. یک لایه بادمجان قرار می دهیم. سیب زمینی ها را روی بادمجان ها چیده و سپس گوشت ها را می چینیم. روی آن گوجه فرنگی و فلفل می گذاریم و با یک خلال آن ها را بهم متصل می کنیم.

مرحله هفتم

فینگر ها را در ظرف فر می چینیم. برای تهیه سس، یک کاسه برداشته و ۲ قاشق رب گوجه فرنگی درون آن می ریزیم. با آب داغ آن را باز میکنیم و روی فینگر ها می ریزیم. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می پزیم.

منبع :prensesvecuceler

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در