آب روستاهای ثلاث باباجانی سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک است


آب روستاهای ثلاث باباجانی سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک است

کرمانشاه- ایرنا- مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: آب‌شرب روستاهای «هواندران، سراب برد زنجیر و گنانی» از توابع شهرستان ثلاث باباجانی سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک است.

دکتر «امیر کرمی» روز دوشنبه در پاسخ به گلایه مردم در خصوص آلودگی آب شرب این سه روستا افزود: منبع تامین آب روستاهای هواندران و سراب برد زنجیر یک حلقه چاه است که نزدیک بستر رودخانه بوده و در مواقع بارندگی سیل آسا احتمال افزایش کدورت در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: سیستم کلرزنی این روستاها گازی بوده و هم‌اکنون کلر باقیمانده پایدار در شبکه توزیع تامین شده و مشکلی ندارد، براساس آخرین نمونه برداری انجام شده در ۱۱ فروردین ماه آب سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک بود.

مدیر سلامت محیز مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار داشت: منبع تامین آب روستای گنانی هم چشمه بالادست روستا است، کلرزنی آن به صورت دستی انجام می شود و فاقد سیستم مکانیزاسیون کلرزنی است و براساس آخرین نمونه برداری انجام شده در ۱۱ فروردین ماه، آب خام دارای آلودگی باکتریولوژیک بوده است.

وی ادامه داد: همچنین روز شنبه ۲۷ فروردین توسط تیم مشترک مرکز بهداشت و امور آب و فاضلاب از سامانه های آبرسانی روستاهای یادشده بازدید و نمونه برداری به عمل آمد که آب هر سه روستا دارای کلر باقیمانده در محدوده استاندارد بوده است.

دکتر کرمی عنوان کرد: هرسه روستا فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب بوده و زیرپوشش شرکت آبفا هستند.

وی برای رفع کدورت آب این روستها پیشنهاد داد که سامانه آبرسانی روستای گنانی به سیستم کلرزنی اتوماتیک گازی یا آب ژاول مجهز شود و حفاظت حریم چاه آب روستاهای سراب برد زنجیر و هواندران هم با ساخت دیوار حایل توسط شرکت آبفا صورت گیرد.

روستاهای هواندران، سراب بردزنجیر و گنانی از نظر تقسیمات سیاسی و جغرافیایی جزء شهرستان ثلاث باباجانی هستند اما خدمات بهداشتی آنها توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود انجام می‌گیرد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستاست که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری