کاهش قیمت بیت کوین تمام شد؟


قیمت بیت کوین (BTC) به زیر سطح 40000 دلار بازگشت تا سومین هفته نزولی متوالی را به پایان برساند.

به گزارش سایت بی‌این‌کریپتو، بیت کوین در تاریخ ۱۸ آوریل و برای اولین بار در این ماه به زیر ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کرد. شاخص‌های کوتاه‌مدت حاکی از اشباع فروش در نمودار این رمز هستند که نشان می‌دهد بازگشت قیمتی قابل توجهی نزدیک است.

حرکت نزولی اخیر به طور جدی تمام رشدهای قیمتی را که بیت کوین در هفته منتهی به ۲۸ مارس بدست آورده بود از بین برد. این حرکت همچنین باعث بسته شدن قاطع قیمت در زیر سطح ۴۳۶۰۰ دلاری شد، سطحی که انتظار می رفت به عنوان حمایت عمل کند.

نزدیکترین حمایت بعدی در تایم فریم هفتگی در نزدیکی کف قیمتی ژانویه با ۳۵۷۰۰ دلار قرار گرفته است.

علیرغم نزولی بودن تایم فریم‌های هفتگی و روزانه، سیگنال‌های کوتاه‌مدت نشان می‌دهند که کف قیمت نزدیک است. دلیل این امر هم وقوع یک واگرایی صعودی در نمودار شاخص قدرت نسبی (RSI) شش ساعته و رسیدن آن به ناحیه اشباع فروش است. در دو بار قبلی که این اتفاق رخ داد، حرکت های صعودی قابل توجهی از سوی قیمت مشاهده گردید.

شمارش امواج الیوت نیز نشان می‌دهد که بیت کوین در حال تکمیل ساختار اصلاحی A-B-C است که می‌تواند به رسیدن قیمت تا سطح ۳۷۰۰۰ دلار منجر شود. این اتفاق همچنین به بیت کوین اجازه می‌دهد تا خط حمایتی یک کانال موازی صعودی بزرگ را دوباره لمس کند.

شمارش موج‌های الیوتی کوتاه مدت نشان می‌دهد که بیت کوین در موج پنجم و آخر حرکت خود قرار داشته و هدف اولیه آن رسیدن به سطح ۳۸۲۰۰ دلار خواهد بود. این سطح با استفاده از نمودار فیبوناچی اصلاحی نیز تایید می شود.

شمارش امواج الیوتی در تایم فریم‌های بالاتر نشان می‌دهد که حرکت نهایی قیمت به سمت بالای ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

منبع: صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد