خیاطیان: توجیه عمل شنیع قرآن‌سوزی با حربه نخ‌نمای «آزادی بیان» توهین به شعور مخاطب است


خیاطیان: توجیه عمل شنیع قرآن‌سوزی با حربه نخ‌نمای «آزادی بیان» توهین به شعور مخاطب است

تهران - ایرنا - رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری بیان کرد: در جهانی که بنا به مناسبات سیاسی و آپارتایدی، رسانه‌ها و محققان حتی اجازه نزدیک شدن به برخی موضوعات خاص را ندارند، توجیه عمل شنیع قرآن‌سوزی با حربه نخ‌نمای «آزادی بیان» توهین به شعور مخاطب است.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، محمد صادق خیاطیان روز دوشنبه در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به توهین به قرآن کریم در سوئد نوشت: تعرّض شرم‌آور به مقدسات و اعتقادات مسلمانان آن هم در کشوری که خود را از پیش‌قراولان دمکراسی در جهان می‌پندارد، به مطایبه‌ای تلخ می‌ماند.

وی ادامه داد: کسانی که به اسم آزادی از این نفرت‌پراکنی آشکار دفاع می‌کنند، بیش از همه چیز به مفهوم ارزشمند آزادی صدمه می‌زنند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با تاکید براینکه ناهمخوانی این دست اقدامات با ارزش‌های مردم سالارانه‌ و اصول مدنیت روشن‌تر از آن است که نیاز به استدلال و محاجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در جهانی که بنا به مناسبات سیاسی و آپارتایدی، رسانه‌ها و محققان حتی اجازه نزدیک شدن به برخی موضوعات خاص را ندارند، توجیه عمل شنیع قرآن‌سوزی با حربه نخ‌نمای «آزادی بیان» توهین به شعور مخاطب است.

وی اضافه کرد: آنچه در سوئد آزادانه و چه بسا در لوای حمایت دولت و پلیس این کشور انجام شده، نه مصداق آزادی بیان، که مصداق روشن «نفرت‌پراکنی» و «نژادپرستی» و به همین مناسبت، خلاف اخلاق، منطق، ارزش‌های دمکراتیک و اصول شناخته شده حقوق بشر است.

خیاطیان تصریح کرد: آنها که از این اقدامات تحریک‌آمیز حمایت می‌کنند، باید مسوولیت پیامدها و تبعات آن را نیز بپذیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین خبر از وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان