نماینده ولی فقیه : برنامه جامعی برای صادرات محصولات مازاد کشاورزی مازندران نیاز است


نماینده ولی فقیه : برنامه جامعی برای صادرات محصولات مازاد کشاورزی مازندران نیاز است

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار این که کشاورزی مازندران فرصت ارزنده‌ای برای رونق اقتصادی مردم و امنیت غذایی کشور است، گفت : در این خصوص برنامه جامعی برای صادرات محصولات مازاد بر مصرف کشاورزی استان نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی مازندران که با معارفه مسوول جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران همراه بود، افزود : مدیریت جهاد کشاورزی مازندران باید بسیار قوی باشد و با تفکر جهادی و انقلابی عمل کند.

وی با طرح این پرسش که چرا مازندران با وجود بهترین آب، خاک و هوا باید محرومیت داشته باشد، گفت : این یعنی این که چندان به ظرفیت های استان توجه نشده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مازندران را باید به اسم کشاورزی به معنای واقعی مورد توجه قرار داد و حمایت کرد، بیان داشت: امروز در کشاورزی و صنعت الگویی نداریم و زمینه صادرات محصولات مازاد بر مصرف در بخش کشاورزی وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که مدیریت در جهاد کشاورزی باید همراه با تخصص لازم بوده و آشنایی کامل با سازمان های مرتبط با جهاد کشاورزی وجود داشته باشد ، افزود : اهمیت مدیریت تولیدات محصولات کشاورزی مازندران در حد وزارتخانه کشاورزی است و به همین دلیل مقولات طرح های توسعه ای کشاورزی استان با هدف خودکفایی در محصولات کشاورزی را باید بر اساس دانش بنیان تعریف و اجرایی کرد.

امام جمعه ساری با اظهار این که جهاد کشاورزی مازندران باید برنامه و چشم اندازه کوتاه مدت و بلند مدت را تعریف کند ، گفت : امروز جهاد کشاورزی مازندران برای مدیریت جهادی به مدیرانی نیاز دارد که علاوه بر داشتن دانش علمی و کاربردی ، درک صحیحی از شرایط تولید کارشناسی بهره برداران داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : امروز تحول در جهاد کشاورزی مازندران با ارزش افزوده و بهره وری محصولات کشاورزی در وضعیت کنونی باید ملموس تر شود.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم حجت الاسلام محمد علی رضا پور به عنوان مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران معرفی و از خدمات حدود ۳۰ ماهه حجت الاسلام فلاح در این سمت قدردانی شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام رجب حیدری نیز به عنوان نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران معرفی شد.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و بنا بر آمارها سالانه در این استان بیش از یک میلیون تن برنج سفید تولید می شود که برابر ۴۲ درصد نیاز کشور به این محصول است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان