عرضه آیفون 14 تولید این گوشی را متوقف می کند


عرضه آیفون 14 تولید این گوشی را متوقف می کند

کمپانی اپل سال گذشته پس از معرفی آیفون 13 فروش مدل‌های آیفون 12 پرو و آیفون XR را متوقف کرد و اکنون گزارش جدیدی اعلام کرده که این شرکت احتمالا آیفون 11 را بعد از معرفی سری 14 در شهریور ماه از رده خارج خواهد کرد.

اپل فروش مدل‌های آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرد و حالا در نظر دارد عطای آیفون ۱۱ را هم به لقایش ببخشد. به گفته LeaksApplePro، تصمیم اپل هنوز نهایی نشده و انجام این اقدام به عملکرد آیفون SE بستگی دارد.

گفتنی است که آیفون SE ۳ ماه گذشته به بازار آمد و در کنار اتصال ۵G، به تراشه A۱۵ Bionic هم مجهز است اما با این حال به نظر می‌رسد طراحی قدیمی‌اش به فروش این مدل لطمه زده است. قیمت پایه این گوشی ۴۲۹ دلار است و اپل نیز علاقه‌ای به این موضوع ندارد که فروش آیفون SE توسط یکی از مدل‌های قدیمی‌تر کمرنگ شود.

آیفون ۱۱ به فروش آیفون SE ۳ ضربه می‌زند؟

بنا به اخبار iDrop News تقاضا برای آیفون ۱۱ بعد عرضه آیفون SE با رشد مواجه شده است و شاید دلیل امر مذکور این باشد که مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید SE و استفاده از اتصال نه چندان فراگیر ۵G، مبلغ ۷۰ دلار اضافی بپردازند و ظاهر بهتر آیفون ۱۱ به همراه دو دوربین و تراشه معقولش را انتخاب کنند.

همچنین مدل آیفون ۱۲ نیز اکنون با قیمت پایه ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود و احتمال توقف عرضه آن پایین است زیرا تاکنون فروش خوبی داشته و هزینه تولید پایینی برای سازنده دارد. با این حال ممکن است اپل بعد عرضه سری ۱۴ قیمت آیفون ۱۲ را تا میزان ۵۹۹ دلار کاهش دهد.

هرچند که هنوز سرنوشت آیفون ۱۲ مینی مشخص نیست اما گویا فروش آیفون ۱۳ ادامه خواهد داشت. در پایان لازم به ذکر است که سری آیفون ۱۴ احتمالا شهریور معرفی می‌شود و با وجود تغییرات ظاهری و سخت‌افزاری چشمگیر خود می‌توان انتظار یک سری محبوب را داشت.‌

منبع: دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس