ند پرایس: اگر ایران خواهان لغو تحریم هاست باید به نگرانی‌های فرابرجامی ما پاسخ دهد


ند پرایس: اگر ایران خواهان لغو تحریم هاست باید به نگرانی‌های فرابرجامی ما پاسخ دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های پیشین واشنگتن درباره بازگشت به برجام، از کشورمان خواست به نگرانی‌های فرابرجامی واشنگتن رسیدگی کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تکرار ادعا‌های پیشین خود در مورد توافقنامه هسته‌ای با ایران گفت: ما بار‌ها این را تکرار کرده ایم که واشنگتن آماده بازگشت به برجام است.
به نقل از پایگاه رسمی وزارت خارجه آمریکا، پرایس در ادامه عنوان کرد: آمریکا برای هر گونه تلاش دیپلماتیک در مورد حل و فصل مسائل خارج از برجام و پرونده هسته‌ای ایران به طور خاص آمادگی دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: ما قرار نیست مذاکراتی علنی با ایران داشته باشیم، ولی اگر ایران خواهان لغو تحریمهاست باید پاسخگوی نگرانی‌های فرابرجامی واشنگتن باشد.
وی افزود: ایران حالا باید تصمیم بگیرد. اگر این کشور حاضر به مذاکره در مورد نگرانی‌های ما خارج از برجام باشد، ما می‌توانیم بگوییم که آن زمان واشنگتن می‌تواند به طور کامل به تعهدات خود در برجام پایبند باشد.
پرایس ضمن تکرار ادعا‌های پیشین در مورد روی میز بودن تمامی گزینه‌های احتمالی در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: ما هفته‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای داشتیم، ولی فعلاً در موقعیت متفاوتی قرار داریم. ما تمام سناریو‌های محتمل برای بازگشت متقابل و نیز عدم بازگشت به برجام را در دست داریم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن کشورمان به حمایت از تروریسم در منطقه گفت: تعهد ما به برقراری امنیت در اسرائیل همچنان پا برجاست. ما به این تعهد خود از راه‌های مختلف و از طریق همکاری با متحدانمان در منطقه عمل می‌کنیم. ما از هر راهی برای مقابله با ایران در زمینه تهدید اسرائیل استفاده خواهیم کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان/بین الملل/ ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش