اسباب بازی در ایران / سالانه 20 میلیون دلار اسباب بازی در کشور تولید می شود + فیلم


اسباب بازی در ایران / سالانه 20 میلیون دلار اسباب بازی در کشور تولید می شود + فیلم

رکنا: نداشتن چشم اندازی از وضعیت اقتصادی در آینده در صنعت اسباب بازی، باعث شده است تا برخی از تولیدکنندگان کیفیت را فدای قیمت پایین کنند تا مشتری هایشان حفظ شود.

در ایران حدود 300 واحد تولید تمام وقت و 100 واحد پاره وقت اسباب بازی مشغول به فعالیت هستند. این واحد ها بیش از چهار هزار نوع اسباب بازی تولید می کنند. سرانه مصرف اسباب بازی در ایران، با توجه به 18 میلیون کودک زیر 14 سال و در نظر گرفتن 2 میلیون نفر بزرگسال، 15 دلار در سال است در حالی که میانگین جهانی این رقم به 400 دلار می رسد.

مواد اولیه تولید اسباب بازی روز به روز گران تر می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، گردش مالی بازار اسباب بازی در ایران، 300 میلیون دلار است که سهم تولیدکنندگان داخلی بین 30 تا 35 درصد برآورد شده است. به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی، سالانه نزدیک به 20 میلیون دلار اسباب بازی در کشور تولید می شود.

طبق آمار در سال مالی 2020، حدود 90 میلیون دلار اسباب بازی به داخل کشور قاچاق شد. یک تولید کننده اسباب بازی در حاشیه هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی به رکنا می گوید که باید راه ورود اسباب بازی های متنوع به کشور باز شود تا بازار ضمن حفظ تنوع، رقابتی شود. او که تولیداتش را به کشورهایی همچون رومانی، آذربایجان و روسیه صادر کرده است از لزوم حمایت مسئولان برای تهیه مواد اولیه را با قیمت مناسب به ویژه مواد اولیه قالب سازی از جنس فولاد سخن می گوید.

ایران رتبه خوبی در ساخت اسباب بازی در جهان ندارد

آگاتا آبراهامیان، نیز از تولید کنندگان اسباب بازی در ایران است که شغل پدری‌اش را پیش گرفته و با سایر اعضای خانواده، بازی های فکری و اسباب بازی تولید می کند. او به رکنا از رتبه غیر قابل قبول ایران در جهان در حوزه اسباب بازی می گوید و دلیل آن را بی نظمی در ساختار صنعت اسباب بازی می پندارد. این تولید کننده خواستار ایجاد صنف مشخص برای اسباب بازی شد تا این شرایط سامان بیابد.

بازی های فکری نوپا هستند؛ به آن ها توجه ویژه شود

سعید شیخ، نیز یکی از تولید کنندگان بازی های فکری است. او از نوپا بودن این سبک بازی ها سخن می گوید و معتقد است بیشتر مخاطبان بازی های فکری، کودکان و نوجوانان هستند. او نیز به مشکل تامین مواد اولیه در صنعت بازی سازی اشاره می کند و می گوید که اگر تولیدکنندگان بازی ها بتوانند چشم انداز روشنی از وضعیت اقتصادی داشته باشند با برنامه ریزی بهتری در این حوزه گام بر می دارند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 21.11M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟