20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد


20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: نزدیک به 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در قالب 13 پلاک رفع تداخل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا افلاطونی روز سه شنبه در نشست کمیسیون تخصصی رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان قزوین افزود: این اراضی مربوط به پلاک های هنیز،کلایه، علی بائی، فتح آباد، شهرستانک، شاهین تپه، اسفرورین، مهین، قلعه جوق،مشکین، دیال آباد، بای نشا و هادی آباد مربوط به شهرستان های قزوین، بویین زهرا و تاکستان بودند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: رفع تداخلات اراضی با اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود و در سال جاری اجرای این طرح سرعت زیادی به خود گرفته است.

این مسوول گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۳۵۴ پلاک از اراضی کشاورزی استان تا پایان تیرماه سال جاری رفع تداخل می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و تعیین و تکلیف و صدور اسناد تک برگی برای مالکان، موجب رفع تعارضات مالکیتی و افزایش امنیت خاطر کشاورزان شده و به پایداری مشاغل این بخش کمک می کند.

افلاطونی با بیان اینکه سند دار کردن اراضی کشاورزی یکی از مطالبات مهم و به حق و دیرینه کشاورزان به شمار می رود، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم بر این موضوع تاکید داشته و امیدواریم در آینده نه چندان دور، کشاورزان استان صاحب سندهای تک برگ شوند.

این مسوول با اشاره به اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی و حفظ کاربری آنها در راستای تامین امنیت غذایی جامعه، گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی یک فایده دیگر نیز دارد که کمتر به آن توجه می شود و آن کمک به حفظ کاربری و پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...