استاندار کردستان: اعتبار 770 میلیارد تومانی انتقال آب به سنندج تامین شد


استاندار کردستان: اعتبار 770 میلیارد تومانی انتقال آب به سنندج تامین شد

استاندار کردستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به مبلغ 770 میلیارد تومان تامین شده است.

به گزارش ایرنا اسماعیل زارعی کوشا روز سه‌شنبه در جلسه بررسی پروژه احداث خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج اظهار داشت: تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان به صورت نقد به پروژه انتقال آب سنندج تزریق شده و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه اعتبار مورد نیز این طرح مهم تامین شده است، ابراز امیدواری کرد: پیمانکار پروژه که دارای رکوردهای قابل تحسین در اجرای پروژه‌های آبرسانی در کشور است بتواند در کمترین زمان ممکن این طرح را به اتمام برساند.

زارعی کوشا درخواست مردم برای رفع طعم و بوی آب سنندج را خواسته‌ای برحق دانست و افزود: در شرایط دشوار اقتصادی کشور، همه تلاش خود را برای تامین اعتبار این پروژه به کار گرفتیم و امروز در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

استاندار کردستان اضافه کرد: هم اکنون دغدغه رفع مشکل آب سنندج به یکی از مهمترین خواسته های مردم تبدیل شده است و از پیمانکار پروژه می خواهم برای جبران زمان از دست رفته، کار در این پروژه را سه شیفته کند.

وی تاکید کرد: مجریان پروژه و مدیران مرتبط به صورت هفتگی گزارش عملکرد و پیشرفت خود در این پروژه را اعلام کنند.

مجری طرح سدهای آزاد و ژاوه نیز در این جلسه پیشرفت خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج را ۵۴ درصد بیان کرد و افزود: تامین بخش زیادی از لوله مورد نیز انجام و در حال ساخت و انتقال به داخل پروژه است.

علیزاده، تامین مالی پروژه خط انتقال آب به سنندج را مرهون تلاش ها و پیگیری های استاندار کردستان دانست و ادامه داد: با پیگیری استاندار کردستان امکان استفاده از ماده ۵۶ برای تامین مالی پروژه‌ها توسط بانک ها فراهم شد.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری سایر سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟