سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی


اگر قصد سفر به گرجستان را هم نداشته باشید خواندن سفرنامه خالی از لطف نیست. استفاده از تجربیات شخص دیگری که به سفر رفته، برای تصمیم گیری عالی است. در سفر به گرجستان و سفر به تفلیس به خصوص برای کسانی که خودشان به تنهایی سفر می کنند، خواندن سفرنامه مانند آب حیات است و البته بسیار جذاب. در سفرنامه گرجستان ببینید جاهای دیدنی گرجستان از نگاه کسی که به...

اگر قصد سفر به گرجستان را هم نداشته باشید خواندن سفرنامه خالی از لطف نیست. استفاده از تجربیات شخص دیگری که به سفر رفته، برای تصمیم گیری عالی است. در سفر به گرجستان و سفر به تفلیس به خصوص برای کسانی که خودشان به تنهایی سفر می‌کنند، خواندن سفرنامه مانند آب حیات است و البته بسیار جذاب. در سفرنامه گرجستان ببینید جاهای دیدنی گرجستان از نگاه کسی که به این کشور سفر کرده کدامند؟ چه توصیه‌هایی دارد و در انتها خود را به جای مسافر گرجستان بگذارید و ببیند آیا سفر به گرجستان و سفر به تفلیس را دوست دارید؟

گرجستان از نگاه مسافران گرجستان

گرجستان کجا واقع شده است؟

سفرنامه‌ها فقط شامل خاطرات نمی‌شوند؛ از سفرنامه‌ها می‌توان اطلاعات مفیدی از موقعیت جغرافیایی، زبانی، فرهنگی و... کشورها به دست آورد. سفرنامه گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در سفرنامه گرجستان، متوجه خواهید شد که گرجستان کجا واقع شده، همسایگان آن چه کشورهایی هستند، زبان مردم گرجی چیست و غیره. گرجستان، یکی از کشورهای استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی، در منطقه قفقاز است. این کشور از لحاظ جغرافیایی اهمیت ویژه‌ای دارد. همسایه‌های کشور گرجستان از شمال روسیه، از جنوب ترکیه و ارمنستان و از شرق جمهوری آذربایجان هستند؛ در غرب گرجستان نیز دریای سیاه واقع شده است.

سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی

قبل از سفر به گرجستان بدانید

گردشگران در سفرنامه گرجستان، از این کشور به عنوان تکه‌ای از بهشت روی زمین یاد می‌کنند. کشوری که به خاطر موقعیت ویژه‌اش در مرز میان اروپا و آسیا، کشوری خوش آب و هوا، کوهستانی و پر بارش به شمار می‌رود. این کشور حدود 69700 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن حدود 6/4 میلیون نفر است. بیشتر جمعیت گرجستان به دین مسیحیت گرایش دارند و به زبان گرجی سخن گفته و خط نوشتاری آن‌ها هم خط ویژه گرجی است. جالب است بدانید کشور گرجستان مدت‌ها جزیی از خاک میهن ما بود و در دوره صفویه نیز می‌بینیم که مادر بیشتر پادشاهان ایران گرجی بوده‌اند. این کشور در سال 1812 میلادی طبق پیماننامه گلستان، به طور رسمی از ایران جدا شد و به خاک روسیه پیوست. در دسامبر 1991 نیز از روسیه جدا شد و استقلال یافت. نام بین‌المللی کشور گرجستان جورجیا (Georgia) و واحد پول آن لاری (Lari) است. حکومت این جمهوی دموکراتیک و سکولار به شمار می‌رود.

سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی

توصیه‌های گردشگری در سفر به گرجستان

چگونه به گرجستان سفر کنیم؟

از آنجا که ایرانیان بدون روادید (ویزا) می‌توانند به گرجستان سفر کنند، این مقصد به یکی از پرطرفدارترین مقاصد ایرانیان تبدیل شده است. همانطور که مسافران در سفرنامه گرجستان اشاره کرده‌اند برای سفر به گرجستان می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید. می‌توانید در تور گرجستان ثبت‌نام کرده یا خودتان از راه‌های هوایی و زمینی راهی گرجستان شوید. برای سفر به گرجستان از راه زمینی ابتدا باید راهی ارمنستان شده و سپس به گرجستان بروید. برای سفر هوایی به گرجستان نیز باید بلیت‌تان را از خط هوایی جرجیا تهیه کنید. مدت پرواز از تهران تا تفلیس حدود یک ساعت و 45 دقیقه است. طبق گفته یکی از مسافران در سفرنامه گرجستان، فرودگاه اصلی پایتخت بسیار کوچک است.

آیا در سفر به گرجستان با مشکل زبان مواجه خواهیم شد؟

در سفرنامه گرجستان اشاره شده که اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی آشنایی ندارند. همین موضوع سبب می‌شود در برخی موارد دچار مشکل شوید. اما در هتل‌های مناسب آن، چه در پایتخت و چه در شهرهای بزرگی چون باتومی مشکل نخواهید داشت، مردم کشور گرجستان بسیار مهمان‌نوازند و با مهربانی پاسخگوی شما خواهند بود.

در سفر به گرجستان چه سوغاتی‌ای بخریم؟

در گرجستان اجناس جدیدی نخواهید دید و اغلب اجناس آن از ترکیه وارد می‌شود. هدف از سفر به این کشور بیشتر بازدید از اماکن دیدنی و مناظر دیدنی است.

به برخی دیگر از توصیه گردشگران برای سفر به گرجستان می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رستوران‌هایی که فقط غذای حلال سرو می‌کنند، تابلویی با عبارت Halal دارند.

2. در سفر به گرجستان، برای جلوگیری از مسمویت سعی کنید از آب معدنی استفاده کنید.

3. قوانین رانندگی و محیط زیستی در گرجستان سخت‌گیرانه و در صورت عدم رعایت آن جریمه خواهید شد.

جاذبه‌های گردشگری گرجستان از نگاه مسافران

تفلیس

مسافران در سفرنامه گرجستان، از تفلیس به خوبی یاد کرده‌اند؛ بدون شک سفر به تفلیس تجربه بی‌نظیری خواهد بود. خیابان‌های تماشایی تفلیس بیش از هرچیزی گردشگران را مجذوب خود می‌کند. کلیساها و ساختمان‌های قدیمی تفلیس، ساختمان پارلمان کشور و ساختمان ریاست جمهوری در تفلیس دیدنی هستند. همینطور پارک نسبتا بزرگی روی کوه هم جوار تفلیس بنا شده که علاوه بر هوای مطبوع، رستوران و تفریحات بی‌شماری دارد. البته روستاهای اطراف تفلیس نیز با داشتن تاکستان‌ها، کلیساها و برج‌ها بسیار تماشایی هستند.

برج الفبا گرجستان

برج الفبا در شهر باتومی، یکی از دیدنی‌های فوق‌العاده گرجستان به شمار می‌رود. این برج را به افتخار الفبای گرجی که 14 امین الفبای برتر جهان شناخته شده ساخته‌اند. 33 حرف الفبای گرجی را روی این برج مارپیچی می‌توانید ببینید. گردشگرانی که به گرجستان سفر کرده‌اند اغلب پیشنهاد می‌کنند سری به رستوران برج الفبا بزنید. این رستوران درست نوک برج واقع شده و یکی از رستوران‌های لوکس گرجستان به شمار می‌رود. در این رستوران می‌توانید انواع نوشیدنی و غذا سفارش دهید و از دیدن منظره 360 درجه گرجستان به وجد آیید. هزینه هر نفر در این رستوران حدود 100 لاری می‌شود.

سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی

سواحل باتومی

باتومی یکی از شهرهای توریستی پرطرفدار گرجستان به شمار می‌رود. نزدیکی به دریای سیاه و سواحل متعدد به شهرت این شهر افزوده است. برخی از این سواحل شنی و برخی صخره‌ای هستند. اما چیزی که در همه این سواحل مشترک است انواع تفریحات ساحلی و نزدیکی به کلاب‌ها است. از جمله مهم‌ترین سواحل باتومی می‌توان به ساحل اورکی، کواریاتی، گونیو، سارپی و غیره اشاره کرد.

سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی

شکم‌گردی در تفلیس

به توصیه گردشگران، شکم‌گردی در رستوران‌های تفلیس را نباید از دست داد. در رستوران‌های تفلیس، تنوع حرف اول را می‌زند. از غذاهای گرجی بگیرید تا غذاهای بین‌‌المللی در تفلیس طعم بی‌نظیری دارند. در رستوران‌های تفلیس نرخ غذا کمی بالا است اما با فاصله گرفتن از این شهر، هم طعم غذاها بهتر و هم از قیمت آن کاسته می‌شود.

پل دوستی و صلح در تفلیس

از جمله جاذبه‌های گردشگری که در تفلیس خواهید دید می‌توان به پل دوستی و صلح اشاره کرد. از این جاذبه در سفرنامه گرجستان نیز یاد شده است. پل دوستی و صلح تفلیس روی رودخانه پر آبی بنا شده.

مجسمه مادر گرجستان

همانطور که اشاره کردیم گرجستان، با جاذبه‌های بی‌نظیر مقصد بسیاری از گردشگران است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مجسمه مادر گرجستان اشاره کرد. این مجسمه در ارتفاعات اطراف شهر تفلیس، به نام «سولولاکی» ساخته شده و نماد شهر تفلیس به شمار می‌رود. دیدن این مجسمه که کاسه و شمشیری در دست دارد، خالی از لطف نخواهد بود.

سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی

موزه شهر تفلیس

در سفرنامه گرجستان به موزه شهر تفلیس نیز اشاره شده است. گرجستان موزه‌های متعددی دارد که در این میان می‌توان به موزه اصلی شهر اشاره کرد. بازدید از این موزه همراه با راهنمای انگلیسی و فرانسه زبان همراه خواهد بود.

روستای سیقناقی (Signaghi)

این روستا در فاصله دو ساعته از شهر تفلیس قرار دارد. به گفته گردشگران در سفرنامه گرجستان، این روستا شبیه ماسوله خودمان است. از آرامش، خانه‌های زیبای قدیمی و کلیساهای این روستا به وجد خواهید آمد.

سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی

روستای متسقتا (Mtsxeta)

این روستا در غرب شهر تفلیس و فاصله یک ساعته از آن واقع شده است. با دیدن کلیساهای این روستا به قرون وسطی سفر خواهید کرد. در سفر به تفلیس حتما بازدید از روستای متسقتا را هم در برنامه‎‌تان قرار دهید.

دریاچه لاک‌پشت‌ها

در تفلیس، بالای کوه و ارتفاعات مشرف به تفلیس، دریاچه‌ای قرار دارد که به دریاچه لاک‌پشت‌ها مشهور است. در سفر به تفلیس، ساعاتی را به دور از هیاهو و در آرامش دریاچه لاک‌پشت‌ها سپری کنید. جالب است بدانید در این دریاچه هیچ لاک‌پشتی دیده نمی‌شود و فقط به خاطر اینکه از بالا به شکل لاک‌پشت دیده می‌شود به این نام خوانده می‌شود.

سفرنامه گرجستان، از تفلیس تا باتومی

قبل از سفر به گرجستان بد نیست فیلم گرجستان، سرزمین جاذبه‌ها را ببینید.

گرجستان روی نقشه



1401/01/30 | کد مطلب: 88
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا