ایجاد صنایع فرآوری محصولات خراسان جنوبی در اولویت است


ایجاد صنایع فرآوری محصولات خراسان جنوبی در اولویت است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت استان برای جلب و جذب سرمایه‌گذارانی در زمینه ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی اهتمام ویژه‌ دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زرین در دفتر استانداری در تهران افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، لازمه تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی و منحصر به‌فرد استان است.

وی گفت: پیاده‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات شاخص خراسان جنوبی، مهمترین راهکار برای ایجاد ارزش افزوده در این محصولات است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حجم تولید محصولات راهبردی این استان شامل زرشک، زعفران و عناب تصریح کرد: با وجود این حجم قابل تامل تولید زرشک، زعفران و عناب در استان، عایدات کشاورزان ما از این محصولات بسیار اندک است.

وی تاکید کرد: هدف از سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد کشاورزان از تولیدات‌شان است.

قناعت با اشاره به اهمیت حضور سرمایه‌گذاران در استان خراسان جنوبی، بر تلاش دستگاه‌های متولی و مرتبط در زمینه تسهیل شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

در این دیدار که با حضور سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برگزار شد، پیشنهاد مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زرین درخصوص انتفاع حداکثری استان از محصولات راهبردی مطرح و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری نسبت به بررسی فرآیند اجرای پیشنهاد اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟