قیمت روبل، امروز سه‌شنبه 30 فروردین 1401/ پرداخت روبل در ازای دریافت گاز


قیمت روبل، امروز سه‌شنبه 30 فروردین 1401/ پرداخت روبل در ازای دریافت گاز

قیمت روبل امروز سه‌شنبه 30 فروردین 1401 نوساناتی دارد، الکساندر نواک با بیان این که کشورهای بیشتری در ازای واردات گاز روسیه روبل پرداخت کردند، می‌گوید که مسکو منتظر تصمیمات واردکنندگان دیگر است. نوشته قیمت روبل، امروز سه‌شنبه 30 فروردین 1401/ پرداخت روبل در ازای دریافت گاز...

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۳۵۱ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۳۵۱ و پایین‌ترین قیمت آن ۳۴۶ تومان بوده.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۲۶۵ تومان اعلام شده است. اما بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۵۰۸ تومان اعلام کرده.

دایره حامیان پرداخت روبل در ازای دریافت گاز افزایش یافت

الکساندر نواک با بیان این که کشورهای بیشتری در ازای واردات گاز روسیه روبل پرداخت کردند، می‌گوید که مسکو منتظر تصمیمات واردکنندگان دیگر است.

به نقل از مهر، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه گفت که چندین کشور وارد کننده گاز طبیعی روسیه با پیشنهاد این کشور مبنی بر پرداخت هزینه واردات گاز به روبل موافقت کردند.

نواک در مصاحبه با یک نشریه محلی روس بدون افشای هویت مشتریانی که قبلاً تغییر کرده‌اند، افزود: انتظار داریم دیگر کشورهای وارد کننده گاز نیز پیشنهاد ما را برای پرداخت روبل بپذیرند.

معاون نخست وزیر خاطرنشان کرد که کشورهای اتحادیه اروپا احتمالاً در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال آینده نمی‌توانند به طور کامل خود را از قید انرژی روسیه برهانند.

وی افزود: از طرف دیگر این کشورهای نمی‌توانند در مورد تضمین امنیت انرژی اروپا بدون منابع روسیه صحبت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که برخی از کشورهای غربی در پرداخت به موقع برای تحویل انرژی روسیه کوتاهی می‌کنند.

ماه گذشته، پوتین فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن خریدارانی که مخالف سیاست‌های روسیه در اوکراین هستند باید روش پرداخت جدیدی برای گاز روسیه اتخا کنند.

این اقدام بیشتر مربوط به کشورهایی است که روسیه را تحریم کرده و ذخایر خارجی آن را مسدود کرده‌اند.

روسیه به واردکنندگان گاز این کشور خصوصاً کشورهایی که به عنوان «غیر دوست» معرفی شده‌اند دستور داده است که دو حساب در گازپروم بانک روسیه افتتاح کنند، یکی به یورو و دیگری به روبل.

پرداخت گاز به حساب یورو این کشورها می‌رود و پس از آن بانک آن را به روبل تغییر می‌دهد و در ادامه شرکت دولتی گازپروم پس از رسیدن روبل، پرداخت‌ها را تکمیل می‌کند.

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، این هفته گفت که این کشور آماده پرداخت هزینه گاز روسیه بر اساس طرح پیشنهادی است. سیجارتو افزود که کشورش معتقد نیست که با پرداخت روبل به روسیه در ازای گاز تحریم‌های اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.

روز جمعه، وزیر اقتصاد ارمنستان، واهان کروبیان، به رسانه روسی گفت که ایروان چندین بار بهای گاز وارداتی روسیه را به روبل پرداخت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی