سد پوتین برابر تحریم‌های ضد روسی


سد پوتین برابر تحریم‌های ضد روسی

رئیس جمهور روسیه گفت: پس از دو ماه از شروع جنگ اوکراین به نظر می رسد تحریم های ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا تاثیر معکوسی بر اقتصاد این مناطق داشته است.

ولادیمیر پوتین در خصوص مسائل اقتصادی در بین اعضای کابینه دولت روسیه گفت: تلاش کشورهای غربی برای بی ثباتی و برهم زدن اقتصاد روسیه شکست خورده است.

وی افزود: «در حال رسیدن به ثبات اقتصادی هستیم، نرخ برابری روبل با دلار به سطوح نیمه اول فوریه رسیده و تراز پرداخت‌ها نیز به شدت رشد پیدا کرده است از طرف دیگر پول صادرات محصولات مختلف ما در حال بازگشت به سیستم بانکی روسیه است و حجم سپرده شهروندان رو به رشد است؛ در مورد بازار مصرف نیز تقاضای زیادی برای محصولات و کالاهای افزایش یافته و به حال قبل از جنگ رسیده است.»

پوتین خاطر نشان کرد: سهام کالا در زنجیره‌های خرده فروشی در حال رشد است به همین دلیل تمامی این موارد نوید این است که تحریم‌ها نتوانسته اند به اقتصاد روسیه خدشه وارد کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه اظهار کرد: «هدف [تحریم‌ها] تضعیف سریع وضعیت مالی و اقتصادی روسیه، ایجاد وحشت در بازارها، فروپاشی سیستم بانکی و کمبود گسترده کالا در فروشگاه‌ها بود با این حال این سیاست شکست خورده است.

پوتین می‌افزاید که تحریم‌های روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تأثیر عکس داشته و منجر به افزایش تورم و بیکاری در این مناطق شده و کیفیت زندگی را پایین آورده است.

با این حال وی اذعان کرد که شهروندان روس نیز تأثیر تحریم‌ها را بر بودجه خانواده خود احساس کرده اند، به طوری که قیمت‌ها در این کشور طی یک ماه و نیم گذشته ۹.۴ درصد افزایش یافته است و تورم سالانه تا ۸ آوریل به ۱۷.۵ درصد افزایش یافته است، هر چند که در حال رسیدن به آرامش قیمتی در بازارها هستیم و قول می‌دهیم کمک بیشتری به مردم داشته باشیم.

پوتین اذعان کرد: ما باید از شهروندان خود حمایت کنیم و به آنها کمک کنیم تا با موج تورم کنار بیایند. در همین راستا یادآوری می‌کنم که تصمیم گرفتیم تمام پرداخت‌های بیمه‌ای، مستمری و حقوق شاغلین در بخش دولتی را افزایش دهیم.»

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !