توطئه دشمنان نمی‌تواند اتحاد بین مردم ایران و افغانستان را برهم زند


توطئه دشمنان نمی‌تواند اتحاد بین مردم ایران و افغانستان را برهم زند

قرچک - ایرنا - امام جمعه شهرستان قرچک گفت: توطئه دشمنان در برهم زدن امنیت منطقه، نمی‌تواند اتحاد بین مردم ایران و افغانستان را بر هم زند.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه قرچک، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی در دیدار با جمعی از معتمدین اتباع افغانستانی ساکن در شهرستان قرچک اظهار کرد : ایران و افغانستان دو کشور دوست، هم زبان، متحد و منسجم در کنار هم بوده و شیطنت های برخی افراد که از سوی استکبار مامور به انجام حرکات بزدلانه هستند نمی‌تواند اتحاد بین مردم دو کشور را بر هم زند.

وی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی سال‌هاست که به خاطر عمل به وظایف دینی و انسانی، پذیرای هزاران نفر از اتباع کشور افغانستان هستند، در کنار آنان زندگی می‌کنند، فرزندانشان در کنار دختران و پسران افغانستانی پشت میزهای کلاس‌ها، درس می‌خوانند و برادران و خواهران دینی از مواهب نظام همچون سایر شهروندان ایرانی استفاده می‌کنند که این نشان از الفت و دوستی دو کشور دوست و همسایه دارد.

امام جمعه شهرستان قرچک تصریح کرد: امروز مردم ایران و افغانستان در جبهه‌ای متحد علیه نیروهای تروریستی تکفیری پرورش یافته دست استکبار جهانی قرار داشته و در مسیر دفاع از حریم آل‌الله، جان خود را تقدیم اسلام کردند، بین این دو ملت هیچ شکافی وجود ندارد و توطئه دشمنان اسلامی نمی‌تواند اتحاد آنان را بر هم زند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان