صالحی امیری: ماموریت فدراسیون ناشنوایان فراتر از یک فدراسیون است/ پولادگر: تلاش می‌کنیم پاداش ناشنوایان افزایش یابد


صالحی امیری: ماموریت فدراسیون ناشنوایان فراتر از یک فدراسیون است/ پولادگر: تلاش می‌کنیم پاداش ناشنوایان افزایش یابد

مراسم بدرقه کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک،مراسم بدرقه کاروان ورزشی ناشنوایان به المپیک برزیل عصر امروز با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان،دکتر سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و جمعی از معاونین ،روسای فدراسیون ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن هتل المپیک برگزار شد.
در ابتدای این‌ مراسم دکتر صالحی امیری افزود: هر نتیجه‌ای که در برزیل بگیرید برای ما ارزشمند و پرچمدار ایران اسلامی هستید، با تلاش‌های رییس فدراسیون ناشنوایان، مطمئن هستم کاروان ما در برزیل خوش خواهد درخشید و کام ملت را شیرین می‌کنند. هدف نهایی ما نشان دادن اقتدار نظام اسلامی در منظر جهانیان است.
وی تاکید کرد: ما وظیفه اخلاقی، انسانی و شرعی داریم تا زبان این عزیزان در نظام تصمیم گیری باشیم. دستان این عزیزان را می بوسیم و از دولت خدمتگزار تشکر می کنیم که ورزش معلولان و ناشنوایان را حمایت می‌کند.
رییس کمیته ملی المپیک گفت: به انتظارت و مطالبات ناشنوایان کمتر توجه شده است، امیدوارم بعد از المپیک برزیل نهادهای مسوول در خصوص اشتغال معیشت و حمایت از انها مسوولیت قبول کنند. فدراسیون ناشنوایان ماموریت آن فراتر از یک فدراسیون است و کل جامعه ورزش را نمایندگی می‌کند. این ورزشکاران نیازمند حمایت و اشتغال هستند تا در جامعه حصور فعال داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد، انتظار داریم بعد از رویداد برزیل دولت و مجلس و همه نهادهای مسوول در خصوص اشتغال معیشت و حمایت از آن‌ها مسئولیت قبول کنند.
رییس کمیته ملی المپیک در پایان درباره حمایت این کمیته از ناشنوایان گفت: بارها به تیشه گران اعلام کردم اینکه ما فدراسیون ناشنوایان را مانند ٥٠ فدراسیون دیگر می‌بینیم و تبعیضی قائل نیستیم و باید ناشنوایان را مقدم بدانیم و امیدوارم روزی برسد که ناشنوایان اعلام کنند همه نیازهای آن‌ها تامین شده و مانند افراد سالم حمایت مادی و معنوی از آن‌ها انجام شود، وظیفه خود می‌دانم در کنار این فدراسیون باشم.
سپس مهران تیشه گران رییس فدراسیون ناشنوایان نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم که بعد از ٤ سال تمرین و برنامه ریزی توانستیم در هشت رشته ورزشی برای حضور در المپیک آماده شویم.
وی ضمن تشکر از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای اعزام کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل، افزود: این دوره با حمایت‌های صورت گرفته ناشنوایان نسبت به سال‌های قبل بیشتر در ورزش دیده شده‌اند.
تیشه گران خاطرنشان کرد: تلاش بر این است از دوره گذشته بهتر ظاهر شویم، در دوره گذشته در ١٣ رشته ورزشی و با ١٣٣ ورزشکار حضور داشتیم و در جایگاه هفتم قرار گرفتیم، این دوره با ٧٥ ورزشکار و در هشت رشته ورزشی شرکت خواهیم کرد و تلاشمان حضور کیفی در این دوره از رقابت‌ها است.
وی اضافه کرد: ١١٨ کشور در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های المپیک ناشنوایان حضور دارند که اولین کاروان اعزامی ما فوتبال است و بعد از فوتبال، تیراندازی، کاراته تکواندو، دوومیدانی و کشتی آزاد فرنگی و والیبال ساحلی به ترتیب عازم مسابقات خواهند شد.
رییس فدراسیون ناشنوایان خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که در این دوره جزو ٦ تیم برتر شویم و قول می‌دهیم در ابتدا با کاروان بانشاط و اخلاق در برزیل حضور پیدا کنیم و همچنین نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.
وی افزود: ما از نظر سیاسی، فرهنگی و ورزشی با برزیل بسیار نزدیک هستیم. امیدوارم ورزشکاران الگوی خوبی در المپیک باشند و با دست پر برگردیم و همانند همیشه در میادین بین المللی اقتدار ایران را نشان دهیم.


تلاش می‌کنیم پاداش ورزشکاران ناشنوا افزایش پیدا کند/ اتفاقات خوبی در ورزش ناشنوایان رقم خورده است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به کمیته مستقل المپیک ناشنوایان تلاش میکنیم با رایزنی دکتر سید حمید سجادب پاداش ورزشکاران ناشنوا را افزایش دهیم.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد پولادگر در مراسم بدرقه کاروان ناشنوایان ایران به المپیک برزیل اظهار داشت: از همه فدراسیون‌هایی که برای برگزاری اردوهای کاروان ناشنوایان کمک کردند تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم به آقای تیشه‌گران که در این سال‌ها توانستند اتفاقات خوبی را در ورزش ناشنوایان رقم بزنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص موضوع مبلغ پاداش‌های ورزشکاران ناشنوا گفت: به دلیل وجود کمیته مستقل المپیک ناشنوایان موضوع پاداش این ورزشکاران از کمیته پارالمپیک جدا شده است ولی این قول را می‌دهیم که با رایزنی دکتر سجادی در دولت پاداش ورزشکاران ناشنوا را نیز افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور همه ما در اینجا به معنی آن است که فارغ از هر نتیجه ای که در المپیک کسب کنید به کرامت و تلاش‌های شما احترام می‌‌گذاریم و به خاطر برگزاری اردوهای شبانه روزی که در یک سال گذشته صورت گرفته تشکر می‌کنم.

پولادگر اظهار کرد: کسب عنوان های مختلف وررشکاران ناشنوا در مسابقات جهانی قابل تقدیر است و این توقع را داریم که این افتخارات در المپیک برزیل تکرار شود. امیدوارم که همه کاروان بتوانند نمایندگان شایسته ای برای کشور باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج