الخزعلی: ملت عراق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت


الخزعلی: ملت عراق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق ضمن انتقاد از تجاوز نظامی ترکیه به خاک عراق گفت که ملت عراق حاضر نیستند که روابط این کشور با رژیم صهیونیستی عادی شود.

به گزارش فارس، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با «عبدالقادر الآلوسی» رییس شورای علمای پیوند محمدی (ص) در عراق که از نهادهای دینی اهل سنت در این کشور است، دیدار کرد.

شبکه خبری العهد به نقل از الخزعلی گزارش داد، قبلا تمامی جهان، حامی پروژه دشمنان عراق بودند و به هر نحوی از آن حمایت می‌کردند، حتی شورای امنیت، ولی خداوند با ما بود و پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه «توانستیم به نخستین حمله خارجی، پاسخ دهیم»، تصریح کرد: «ملت عراق، به دور از افراط‌گرایی است و به همین دلیل، تجریه گروه [تروریستی] القاعده در عراق شکست خورد».

این مسئول عراقی با تأکید بر اتحاد مردم این کشور، محبت اهل بیت (ع) را از مشترکات بین اهل تسنن و تشیع در این کشور عنوان کرد و تجریه سازمان الحشد الشعبی را نیز یک «تجربه عراقی خالص» دانست.

الخزعلی با اشاره به اینکه تمامی اقشار عراق در الحشد الشعبی حضور دارند، درباره تجاوز ترکیه نیز گفت: «من از کسانی هستم که معتقدند در حال حاضر، خطر حضور نیروهای ترکیه از خطر نیروهای آمریکایی بیشتر است».

وی با تأکید بر اینکه ملت عراق به هیچ عنوان، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نخواهند پذیرفت، خاطر نشان کرد، این ملت نخواهد پذیرفت که از حق ملت فلسطین و قدس، عقب‌نشینی شود.

دبیر کل عصائب در پایان تأکید کرد که فتنه فرقه‌گرایی در عراق به پایان رسید و هر کس بخواهد این پروژه را مجددا بازگرداند، الحشد الشعبی با قدرت در برابر آن خواهد ایستاد.

این در حالی است که وزارت خارجه عراق در واکنش به تجاوزات جدید ترکیه به شمال این کشور و آغاز عملیات نظامی، «علی رضا کونای» سفیر آنکارا در بغداد را احضار کرد.

بغداد تأکید کرد که احضار سفیر ترکیه به خاطر تجاوزات مداوم ارتش این کشور از جمله عملیات نظامی گسترده اخیر است که مناطقی را در شمال عراق را هدف قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار