جست‌و‌جوی همسر با آگهی‌خیابانی! + عکس


پربازدید شدن تصویر یک آگهی برای پیدا کردن همسر در خیابان‌های پایتخت، بهانه‌ای شد تا از فرایند معرفی و شناخت برای ازدواج بگوییم.

«پسری هستم ۲۶ ساله، خوش‌تیپ،. قد ۱۸۰، کارگر ساده با حقوق شش میلیون تومان، دارای ماشین و منزل شخصی، جهت ازدواج با یک دوشیزه یا خانم زیبا نیازمندم... شماره تماس برای ملاقات...». به‌تازگی تصویری از یک آگهی با عنوان آگهی ازدواج در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است که در آن، پسری ۲۶ ساله با توضیحاتی درباره خودش که در ابتدای همین مطلب خواندید، روش عجیبی را برای پیدا کردن همسر و انتخاب او در پیش گرفته است.

با توجه به این‌که ازدواج، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی و تاثیرگذارترین اتفاقی است که در سرنوشت هر فرد رقم می‌خورد، ضرورت دارد فرایند معرفی و شناخت همسر و در نهایت انتخاب کردن او با رعایت ملاحظاتی انجام شود. در ادامه چند نکته درباره این شیوه خواستگاری و متن این آگهی مطرح می‌شود.

جست‌و‌جوی همسر با آگهی‌خیابانی! + عکس

این روش برای یافتن‌همسر درست نیست

قبل از هر چیز باید گفت پیمان مقدس ازدواج، شأنی بالاتر از آن دارد که با چنین آگهی‌هایی به دنبال آن باشیم. از آن گذشته، معمولا افرادی که آمادگی‌های لازم برای ازدواج را دارند و به پختگی مد نظر رسیده‌اند، از این طریق به درخواست‌های ازدواج پاسخ مثبت نمی‌دهند؛ بنابراین این روش برای یافتن همسر درست نیست و توصیه هم نمی‌شود.

ضرورت شناخت خود برای انتخاب همسر

پیشنهاد می‌شود برای انتخاب شریک زندگی، شخص ابتدا خودش را به خوبی بشناسد و مطمئن شود در زمینه‌های رشد جسمانی، رشد اجتماعی، رشد مالی و رشد عاطفی یا استقلال روانی، آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد. بعد از آن به ملاک‌هایش برای انتخاب همسر فکر کند؛ می‌توان این ملاک‌ها را در چند طبقه دسته‌بندی کرد: ملاک‌های ظاهری، ملاک‌های مربوط به وضعیت خانوادگی طرف مقابل، ملاک‌های مربوط به وضعیت اجتماعی او، ملاک‌های مالی، ملاک‌های عقیدتی و مذهبی و ملاک‌های اخلاقی. در هر دسته از این ملاک‌ها می‌توان مشخص کرد کدام موارد برای شخص ضروری و مهم هستند و باید حتما در طرف مقابلش وجود داشته باشند و کدام موارد چندان ضروری نیستند و اگر هم نباشند، مشکل‌ساز نمی‌شوند. در این صورت فرد دقیقا متوجه می‌شود خودش چگونه است و می‌خواهد طرف مقابلش چگونه باشد و بهتر می‌تواند دست به انتخاب بزند.

زیبایی، معیاری ناکافی برای انتخاب همسر

با توجه به نکات مطرح شده، به نظر می‌رسد ملاک‌هایی که در این آگهی آمده‌اند، کافی نیستند و خیلی از موارد، نادیده گرفته شده است. به طور مثال، این فرد درباره ملاک‌هایی که برای همسر آینده در نظر گرفته، فقط به زیبا بودن اشاره کرده است! معیاری که تقریبا سلیقه‌ای محسوب می‌شود و برای ازدواج ناکافی به نظر می‌رسد. اشاره کردن به نیاز نداشتن به جهیزیه هم حس خوبی در دختران ایجاد نمی‌کند و اگر هم فرد واقعا چنین رویکردی دارد، مطرح کردن آن در چنین آگهی ضروری به نظر نمی‌رسیده است. به طور کلی، اشاره نکردن این فرد به ملاک‌هایش برای انتخاب همسر در این آگهی، اگر در جلسه خواستگاری هم وجود داشته باشد که دور از انتظار نیست، یک نقطه ضعف و مانعی برای انتخاب اصولی همسر به حساب می‌آید.

چرا کمک‌گرفتن از آشنایان بهتر است؟

بهتر است فرد بعد از شناخت خود و ملاک‌هایش در انتخاب همسر، برای این پیمان مادام‌العمر اقدام کند. در این راه می‌توان از افراد نزدیک و قابل‌اعتمادی که شناختی قابل قبول از فرد دارند، درخواست کرد در صورت آشنایی با خانمی که شرایط ازدواج دارد، او را معرفی کنند. طبیعتا چنین راهی بهتر از پخش آگهی و... است. همچنین می‌توان به موسسات تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده مراجعه کرد. کارشناسان این موسسات با گردآوری اطلاعاتی از دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند، آن‌ها را تناسب‌سنجی و گزینه‌های مناسب را به یکدیگر معرفی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...