آشنایی با دلایل کم شدن طول عمر لوازم برقی خانگی


آشنایی با دلایل کم شدن طول عمر لوازم برقی خانگی

آیا لوازم و دستگاه‌های برقی خانگی شما دائما از کار می‌افتند یا نیاز به تعویض مکرر قطعات دارند؟ ممکن است این مسئله ناشی از اشتباهات شما باشد. برای اینکه لوازم برقی خانگی طول عمر زیادی داشته باشند و بتوانند به‌صورت موثری عملکرد خود را حفظ کنند نیاز...

آیا لوازم و دستگاه‌های برقی خانگی شما دائما از کار می‌افتند یا نیاز به تعویض مکرر قطعات دارند؟ ممکن است این مسئله ناشی از اشتباهات شما باشد. برای اینکه لوازم برقی خانگی طول عمر زیادی داشته باشند و بتوانند به‌صورت موثری عملکرد خود را حفظ کنند نیاز به مراقبت منظم دارند. گاهی اوقات علل مختلفی باعث می‌شوند که طول عمر لوازم برقی کاهش پیدا کند و درنتیجه هزینه‌های بسیار زیادی بر روی دوش شما قرار گیرد. برای اینکه بتوانید طول عمر لوازم برقی را افزایش دهید مهم است در ابتدا از علل کاهش طول عمر این وسایل آگاه شوید. بنابراین، در ادامه با ما همراه باشید و با علل کاهش طول عمر هر یک از لوازم برقی خانگی آشنا شوید.

علل کم شدن طول عمر ماشین لباسشویی

آشنایی با دلایل کم شدن طول عمر لوازم برقی خانگی

ممکن است وسوسه شوید که در ماشین لباسشویی، حوله یا تی‌شرت اضافه قرار دهید. بااین‌حال، لازم است بدانید که اضافه‌بار مداوم باعث می‌شود همزن مرکزی ماشین لباسشویی فرسوده شود. بنابراین، اگر فکر می‌کنید به ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتری نیاز دارید می‌توانید لباسشویی خود را عوض کنید. ماشین لباسشویی اسنوا دارای ظرفیت‌های مختلف ازجمله ظرفیت 8 کیلویی و 7 کیلویی است. شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود لباس شویی اسنوا مناسب را انتخاب کنید. در هنگام خرید به یاد داشته باشید که قیمت لباسشویی اسنوا بسته به ظرفیت و مدل آن متفاوت است.

عامل دیگر کاهش عمر ماشین لباسشویی، استفاده بیش‌ازاندازه از مواد شوینده است. همچنین، سعی کنید از شوینده‌ای استفاده کنید که به‌طور خاص برای نوع ماشین لباسشویی شما فرموله شده است. خرید یک دستگاه جدید زودتر از آنچه پیش‌بینی کرده‌اید می‌تواند هزینه‌بر باشد. بنابراین، نکاتی که مطرح شد را رعایت کنید تا ماشین لباسشویی شما هر چه بیشتر سالم بماند.

علل کم شدن طول عمر جاروبرقی

هیچکس علاقه‌ای به خالی کردن کیسه جاروبرقی ندارد اما اگر کیسه جاروبرقی پر باشد، نه‌تنها کارایی این دستگاه کاهش پیدا می‌کند، بلکه درنهایت باعث کوتاه شدن عمر جاروبرقی نیز می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که چه زمانی لازم است کیسه جاروبرقی را خالی کنید لازم است بدانید کاهش مکش دستگاه می‌تواند نشانه خوبی باشد.

علل کم شدن طول عمر قهوه‌ساز

آشنایی با دلایل کم شدن طول عمر لوازم برقی خانگی

یکی از بدترین شرایط برای شروع کردن صبح این است که قهوه‌ساز خانه خراب شده باشد اما چرا قهوه‌ساز خراب می‌شود؟ یکی از دلایل رایج، تمیز نکردن دستگاه است. برای اینکه بتوانید طول عمر قهوه‌ساز خود را افزایش دهید آن را به‌صورت مرتب تمیز و رسوب‌زدایی کنید. مواد معدنی، کپک، گردوغبار و سایر مواد زائد در طول زمان در قهوه‌ساز جمع می‌شوند و باعث می‌شوند که دستگاه بیش‌ازحد گرم شود و درنتیجه خراب شود. بنابراین، مهم است که به‌صورت مرتب قهوه‌ساز را تمیز کنید.

علل کم شدن طول عمر ماشین ظرفشویی

برای اینکه طول عمر ماشین ظرفشویی شما کاهش پیدا نکند، سعی کنید بیش‌ازحد در آن ظروف قرار ندهید. قرار دادن بیش‌ازاندازه ظروف در این دستگاه می‌تواند باعث ساییدگی و خراب شدن قطعات آن شود و همچنین، منجر به داغ شدن ماشین ظرفشویی شود. علاوه بر این، وقتی سعی می‌کنید که ظروف را در دستگاه جای دهید، ممکن است برخی از آن‌ها بشکنند که این مسئله باعث می‌شود خرده‌های شیشه یا سرامیک به پمپ تخلیه راه پیدا کنند و درنتیجه مشکلات متعددی را ایجاد کنند.

علل کم شدن طول عمر یخچال

اگر خانواده پرجمعیتی دارید و یخچال آشپزخانه شما دائما پر است ممکن است زمان آن رسیده باشد که یخچال بزرگتری را تهیه کنید زیرا قرار دادن بیش‌ازاندازه وسایل باعث می‌شود پره‌های فن تحت‌فشار قرار گیرند و درنتیجه خراب شوند. یکی دیگر از راه‌های مهم برای پیشگیری از کاهش طول عمر یخچال این است که تمیز کردن آن است. بنابراین، کویل‌ها، قسمت‌های داخلی و قسمت بیرونی یخچال را به‌صورت مرتب تمیز کنید.

علل کم شدن طول عمر اجاق‌گاز

قرار دادن فویل در کف اجاق‌گاز می‌تواند عمر آن را کوتاه کند. ممکن است فکر کنید که با این ترفند می‌توانید تمیز کردن اجاق‌گاز را راحت‌تر کنید اما این کار در درازمدت، ایده خوبی نیست. استفاده از فویل می‌تواند جریان هوا را مسدود کند و در المنت گرمایشی اجاق‌گاز تداخل ایجاد کند که نتیجه آن خرابی دستگاه است. اگر دغدغه شما تمیز کردن اجاق‌گاز است، تنها نیاز دارید که آن را به‌صورت منظم تمیز کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که پاک‌کننده را مستقیما به اجاق‌گاز نپاشید و ابتدا آن را بر روی دستمال بپاشید. سپس با دستمال، اجاق‌گاز را تمیز کنید.

علل کم شدن طول عمر مایکروفر

بسیاری از افراد اغلب تمیز کردن مایکروفر را نادیده می‌گیرند. بااین‌حال، لازم است بدانید که کثیف بودن مایکروفر می‌تواند به آن آسیب برساند و عمر آن را کاهش دهد. بنابراین، برای اینکه مایکروفر دائما به تعمیر نیاز پیدا نکند یا دیرتر نیاز به تعویض آن داشته باشید، این دستگاه را به‌صورت منظم تمیز کنید.

علل کم شدن طول عمر مخلوط‌کن

اگرچه بسیاری از مخلوط‌کن‌ها ازنظر فنی می‌توانند در ماشین ظرفشویی شسته شوند اما بهتر است این دستگاه را به‌دقت بشویید. این کار باعث می‌شود که از تیز ماندن تیغه‌های دستگاه مطمئن شوید. علاوه بر این، مهم است که دفترچه راهنمای مخلوط‌کن را به‌دقت بخوانید و قبل از استفاده از آن، از قدرت دستگاه به اندازه کافی مطلع باشید. همچنین، مهم است از مواردی که نباید در مخلوط‌کن قرار دهید آگاه باشید.

علل کم شدن طول عمر پکیج

مهم‌ترین دلیل خرابی پکیج، مشکل در ورودی‌های آن است. بنابراین، به‌صورت منظم ورودی‌های پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن‌ها مشکلی ندارند. علاوه بر این، رسوب‌گذاری املاح معدنی در لوله‌های پکیج نیز می‌توانند آن را خراب کنند. به همین دلیل، متخصصان نصب سختی‌گیر را برای پکیج توصیه می‌کنند. همچنین، سعی کنید از همان ابتدا پکیج باکیفیت تهیه کنید. یکی از بهترین پکیج‌های موجود در بازار، پکیج ایران رادیاتور است که قیمت مناسبی نیز دارد. بنابراین، اگر به دنبال خرید بهترین مدل پکیج هستید، این پکیج می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

درنهایت، خرید لوازم برقی خانگی می‌تواند سرمایه‌گذاری هنگفتی باشد و وقتی برای این وسایل مشکلی پیش می‌آید نیز ممکن است دردسر بزرگی ایجاد شود. بنابراین، مهم است که تا جایی که می‌توانید مطمئن شوید طول عمر لوازم برقی خانگی شما کاهش پیدا نمی‌کند. استفاده از راهکارهایی که در این مقاله مطرح شد به شما کمک می‌کند که به بهترین نحو از وسایل برقی خانه مراقبت کنید و درنتیجه هر چه دیرتر به تعمیر یا تعویض آن‌ها نیاز پیدا کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس