کاهش مجموع بستری‌های کرونا در استان اردبیل به 46 نفر


کاهش مجموع بستری‌های کرونا در استان اردبیل به 46 نفر

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کووید.19، مجموع آمار مبتلایان بستری کرونا در استان اردبیل به 46 نفر کاهش یافت که پایین‌ترین آمار 6 ماه گذشته است.

دکتر علی محمدیان اردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تداوم روند نزولی شیوع، آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به هشت نفر کاهش یافت.

بنا به اعلام وی، با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل در شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان طی ۲۶ ماه گذشته به ۲ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از بستری شدن ۹ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته هشت نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال، مشگین‌شهر، سرعین، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی و پارس‌آباد در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر محمدیان‌اردی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۷۹ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۹۹ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۴ هزار و ۶۰۹ دُز اعلام کرد.

وی همچنین نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۸۹ درصد معادل ۸۵۰ هزار و ۴۴۷ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۱ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

دکتر محمدیان‌اردی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی