آمریکا باید مانع استفاده از رمزارز برای فرار از تحریم شود


آمریکا باید مانع استفاده از رمزارز برای فرار از تحریم شود

یکی از قانونگذاران آمریکایی از دولت بایدن خواسته تا یک استراتژی قوی برای جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها ایجاد کند. وی گفت: «فناوری‌های نوظهور مانند ارز دیجیتال کاربردهای مثبت زیادی مانند کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌دهند، اما دولت در حصول اطمینان از اینکه این شکل جدید ارز به ضرر امنیت ملی ایالات متحده استفاده...

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، نماینده ایالات متحده، مایکل مک کال، تلاش های زیادی برای جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم های ایالات متحده انجام داده است.

او روز پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و از دولت بایدن خواست تا یک «استراتژی قوی» برای جلوگیری از استفاده از رمزارز برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کند.

این نماینده کنگره خاطرنشان کرد: «فناوری‌های نوظهور مانند ارزهای دیجیتال کاربردهای مثبت زیادی مانند کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌دهند، اما دولت در حصول اطمینان از اینکه از این شکل جدید ارز به ضرر امنیت ملی ایالات متحده استفاده نمی‌شود، سرعت خود را حفظ نکرده است».

در اولین قدم، مجازات مجرمان خوب است، اما من از دولت می‌خواهم که یک استراتژی قوی برای جلوگیری از استفاده متخلفان از ارز دیجیتال برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده ایجاد کند.

بیانیه وی پس از محکومیت ویرجیل گریفیت به بیش از پنج سال زندان فدرال به دلیل کمک به کره شمالی برای فرار از تحریم های ایالات متحده با استفاده از فناوری های ارز دیجیتال صورت گرفت.

نماینده مک کال همچنین ماه گذشته نامه‌ای به جو بایدن، رییس‌جمهور جو بایدن ارسال کرد که در آن نگرانی‌هایی را درباره «سوء استفاده احتمالی روسیه از فناوری‌های نوظهور مانند ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها» مطرح کرد.

او به "گزارش سازمان ملل در مورد استفاده کره شمالی از رمزارزهای دزدیده شده برای تامین مالی برنامه هسته ای خود اشاره کرد." اما وی واکنشی از سوی بایدن دریافت نکرد.

سپس این قانونگذار پس از اظهارات او در کمیته اطلاعاتی منتخب دائمی مجلس نمایندگان در مورد نحوه برخورد وزارتخانه او با فرار از تحریم‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، نامه مشابهی را به آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی ارسال کرد.

در اوایل ماه جاری، مک کال به گرگوری میکس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان پیوست تا قانون شفافیت ارزهای دیجیتال روسیه را معرفی کند. این لایحه مورد حمایت دو حزب قرار گرفت و متعاقباً از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان خارج شد. این قانون کمک خواهد کرد "اطمینان حاصل شود که ایالات متحده اقدامات لازم را برای جلوگیری از استفاده از این فناوری های نوظهور برای فرار از تحریم های ایالات متحده انجام می دهد."

در حالی که برخی از قانون‌گذاران نگران استفاده از رمزارز برای دور زدن تحریم‌ها هستند، بسیاری از کارشناسان گفته‌اند که رمزارز ابزار مؤثری برای فرار از تحریم‌ها نیست.

یکی از مقامات خزانه داری ایالات متحده در ماه مارس گفت: "ما نمی بینیم که رمزارز بتواند در مقیاس بزرگ برای دور زدن تحریم ها مورد استفاده قرار گیرد." با این وجود، سناتور الیزابت وارن یک لایحه تحریم ارزهای دیجیتال ارائه کرد که "محدودیت‌های گسترده‌ای را برای افرادی که شبکه‌های ارزهای دیجیتال را می‌سازند و از آن استفاده می‌کنند، حتی اگر دانش یا قصدی برای کمک به فرار از تحریم‌ها نداشته باشند، اعمال می‌کند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته