طرح واکسیناسیون مدرسه به مدرسه در سبزوار آغاز شد


طرح واکسیناسیون مدرسه به مدرسه در سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با هدف پوشش بیشتر کودکان پنج تا 12 سال، طرح واکسیناسیون کرونا به صورت مدرسه به مدرسه ویژه تمامی مدارس ابتدایی با همکاری اداره آموزش و پرورش در این شهرستان آغاز شد.

دکتر فاطمه نوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوره اوج قبلی کرونا میزان ابتلا در بین گروه سنی کودکان زیاد بود که با اجرای طرح واکسیناسیون مدرسه به مدرسه ایمنی آنها در برابر این بیماری افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در این طرح، همکاران بهداشتی با دعوت قبلی از اولیای دانش آموزان در مرحله نخست، اهمیت واکسیناسیون و نقش آن در پیشگیری از بیماری کرونا را بیان می کنند و سپس تیم کامل همراه با پزشک در مدرسه دایر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ماههای پیش آغاز شده است و ۷۴ هزار نفر در این گروه سنی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا بوده اند این واکسن را دریافت کرده اند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران