دانشگاه دامغان زمینه‌های تخصصی برای دانش‌بنیان کردن امور دارد


دانشگاه دامغان زمینه‌های تخصصی برای دانش‌بنیان کردن امور دارد

سمنان-ایرنا- رییس دانشگاه دامغان گفت: دانش بنیان کردن امور در این واحد دانشگاهی با توجه به امکانات، نیروی انسانی متخصص و دارای تجربه به صورت ویژه‌ امکان پذیر است.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، سید سعیدالرضا اسلامی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان گفت: این واحد دانشگاهی با عقد قراردادهای پژوهشی در تلاش است تا تحقق شعار سال و دانش بنیان کردن امور را دنبال کند و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری می‌کند.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در حال حاضر ۳۶ قرارداد در حال اجرا داریم که ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از آن در سال ۱۴۰۰ عقدقرارداد شد.

اسلامی اظهار داشت: دانشگاه همواره ماموریت آموزشی و اجتماعی در ساختار جامعه را برعهده دارد و تلاش خود را در این ۲ زمینه به کار می‌گیرد که تلاش در راستای اجتماعی بودن دانشگاه به دلیل علاقه‌مندی جامعه به تحصیل همواره مغفول مانده که باید در جهت تقویت این زمینه نیز تلاش کرد.

افزایش کیفیت آموزش در راستای حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه صورت می‌گیرد

اسلامی تصریح کرد: یکی از ضعف های بزرگ کلاس های مجازی، نبود کیفیت لازم در برگزاری دوره‌های عملی در سطح فضای مجازی بود که یکی از اهداف اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای حضوری شدن کلاس‌ها، رفع این مشکل است.

وی اضافه کرد: کلاس‌های حضوری این واحد دانشگاهی از تاریخ ۱۴ فروردین ماه برگزار شد و در تلاشیم تا با فراهم شدن شرایط اسکان بیشتر، تا پایان ماه مبارک رمضان، حضوری شدن آموزش به صورت کامل اجرایی شود.

دانشگاه دامغان زمینه‌های تخصصی برای دانش‌بنیان کردن امور دارد

۹۵ درصد دانشجویان و ۱۰۰ درصد کارکنان دانشگاه دامغان در برابر کرونا واکسینه شدند

معاون دانشجویی دانشگاه دامغان هم در این نشست گفت: ۹۵ درصد دانشجویان دانشگاه دامغان دُز نخست، ۹۲ درصد دز دوم و بیش از ۵۰ درصد هر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند و کارکنان این واحد دانشگاهی نیز به صورت کامل واکسینه شدند.

محمد رمضانپور ادامه داد: در راستای حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه و حفظ سلامت دانشجویان، طرح رصد واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت که به لطف پیگیری های لازم و توجه دانشجویان دغدغه سلامت مرتفع و ایمنی نسبی ایجاد شده است.

وی به اجرای طرح احوالپرسی در دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام کرونا به همت مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه، طرح احوالپرسی در راستای ابلاغیه سازمان امور دانشجویی با پوشش حدود ۶۰ درصدی انجام و در این طرح وضعیت سلامت، معیشتی و اقتصادی دانشجویان رصد و کمک های لازم در این زمینه‌ها ارائه شد.

رمضانپور به وضعیت خوابگاهی دانشگاه دامغان اشاره کرد و گفت: دانشگاه دامغان با ظرفیت پنج هزار و ۲۵۰ مترمربع خوابگاه برادران و ۱۸ هزار و ۷۵۰ مترمربع فضای خوابگاهی خواهران، ظرفیت پذیرش اسکان یک‌هزار و ۵۰۰ خانم و ۵۲۰ مرد را دارد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود چهار هزار دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

این دانشگاه ۱۷۲ عضو هیات علمی، ۶۰ آزمایشگاه، ۲۲ کارگاه، مرکز محاسبات داده‌های سنگین، یک خانه ریاضی و یک لابراتوار زبان دارد و در حال حاضر دارای ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۱۶ رشته دکتری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا