راه‌اندازی 10 شرکت دانش بنیان کشاورزی در قزوین برنامه ریزی شود


راه‌اندازی 10 شرکت دانش بنیان کشاورزی در قزوین برنامه ریزی شود

قزوین - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: راه‌اندازی حداقل 10 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی این استان با کمک متولیان این حوزه برنامه ریزی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی مافی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح قرارگاه کشاورزی دانش بنیان افزود: با یک برنامه ریزی مناسب می‌توانیم سهم کشاورزی در شرکت‌های دانش بنیان را به بیش از ۲۰ درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی وجود دارد، گفت: مشکل اصلی روی بازار محصولات است که باید روی آن کار شود، اینکه چگونه بافت‌های سنتی کشاورزی در استان قزوین را مجاب کنیم که محصولات فناورانه خرید کنند.

مافی تصریح کرد: مشکل ما مزرعه‌داران بزرگ نیستند بلکه بخش عمده کشاورزان استان خرده پا هستندکه باید کارهای ترویجی انجام دهیم تا به استقبال از دنیای فناوری روی بیاورند.

این مسؤول بیان داشت: در حوزه فناورانه و دانش بنیان باید تقاضا محوری جایگزین عرضه محوری شود و پس از اینکه نیازها در حوزه صنعت و کشاورزی شناسایی شد، ایده‌ها به تولید و ثروت تبدیل شوند.

مافی تاکید کرد: امروز شرکتی که ۱۰ میلیارد تومان دارد نمی‌تواند در حوزه صادرات و تولید نقش آفرینی کند و این شرکت‌ها باید با انتقال دانش و تکنولوژی به سمت تولیدکننده‌های بزرگ گام بردارند.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین خاطرنشان کرد: صنعتگر یا کشاورز کاری به مقالات ما ندارد، او در نهایت خدمت یا محصول ما را می‌بیند، بنابراین امروز علم باید در نهایت به محصول و خدمت موثر تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی