استاندار خراسان رضوی: بازگشت به زندگی عادی با رعایت پروتکلهای بهداشتی مورد تاکید است


استاندار خراسان رضوی: بازگشت به زندگی عادی با رعایت پروتکلهای بهداشتی مورد تاکید است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا در استان، بازگشت به زندگی عادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تداوم مراقبت‌ها مورد تاکید است.

یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان سلامت با قدردانی از متولیان امر سلامت و دست اندرکاران ستاد نوروزی سال ۱۴۰۱ در مدیریت موج ششم کرونا افزود: با رسیدن به شرایط مطلوب در مدیریت ویروس کرونا دیگر نمی‌توانیم همانند گذشته اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلات را داشته باشیم، چراکه تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در دوران شیوع کرونا نظام آموزشی را دچار مشکل کرد و اکنون در سایه مدیریت این بیماری و رسیدن به وضعیت مطلوب، مدارس و مراکز آموزشی نیز بازگشایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمایلی به اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها نداریم، افزود: اعمال تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی در حوزه آموزش، خسارت‌های دراز مدت و جبران ناپذیری بر بنیه علمی کشور وارد می‌کند، بنابراین برای سایر گروهها نیز باید به‌ صورت هوشمند و برنامه‌ریزی شده عمل شود تا بدون آسیب‌های ناشی از کرونا همه مشاغل فعالیت کنند.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: به دنبال گسترش تزریق واکسیناسیون کرونا در گروه‌های هدف هستیم تا به واسطه ایمنی ایجاد شده در دریافت‌کنندگان واکسن کرونا شاهد آسیب به مردم نباشیم.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت تخصصی و عمومی در مقابله با بیماریها، افزود: اگر در موضوع کرونا همکاریها در دو بخش مدیریت تخصصی و مدیریت عمومی ارتقا یابد با دستاوردهای بهتری همراه خواهد بود که خوشبختانه در خراسان رضوی با تشکیل قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیریت تخصصی بحران کرونا به‌ خوبی انجام شده است.

نظری بیان کرد: مدیریت کرونا به صورت قرارگاهی در همه دانشگاههای علوم پزشکی استان خراسان رضوی نیز مورد تاکید است و از مسوولان دانشگاههای علوم پزشکی استان تقاضا داریم، فعالیت‌های قرارگاه‌های کرونا را ادامه دهند تا روز به روز شاهد وضعیت بهتر بیماری در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی به برکت وجود بارگاه منور رضوی هر ساله میزبان زائران ایرانی و خارجی زیادی است، ادامه داد: این موضوع از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در ارائه خدمات به زائران در حوزه بهداشت و درمان به شمار می رود، تا همانند دوران ایام تعطیلات نوروزی خدمات به بهترین شیوه و کمترین مشکل ارائه شود.

استاندار خراسان رضوی در پایان گفت: بابت تمامی تلاش‌های صورت گرفته صمیمانه از تک‌تک فعالان عرصه سلامت در استان بویژه در ایام نوروز ۱۴۰۱ قدردانی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی: بازگشت به زندگی عادی با رعایت پروتکلهای بهداشتی مورد تاکید است

در پایان این مراسم ۱۵۰ نفر از خادمان سلامت، دست‌اندرکاران ستاد نوروزی سال ۱۴۰۱ و مدیریت موج ششم بحران کرونا توسط استاندار خراسان رضوی تجلیل شدند و هدیه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دکتر کیانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد،‌ به عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه پیشگیری، مدیریت و درمان کووید ۱۹ در موج ششم بحران کرونا اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر