تست شتاب و سرعت آلپینا D5 بای توربو در اتوبان


تست شتاب و سرعت آلپینا D5 بای توربو در اتوبان

آیا پیشرانه دیزلی فوق‌العاده به نظر می‌رسد؟ بله این‌طور بوده است. کافی است با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری خطی در یک اتوبان بدون محدودیت سرعت تخت گاز حرکت کنید و از آن لذت ببرید. این پیشرانه ابتدا در بی‌ام‌و 535d F10 بکار رفته است و سپس در مدل لوکس و تیون شده آلپینا D5 … The post تست شتاب و سرعت آلپینا D5 بای توربو در اتوبان...

آیا پیشرانه دیزلی فوق‌العاده به نظر می‌رسد؟ بله این‌طور بوده است. کافی است با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری خطی در یک اتوبان بدون محدودیت سرعت تخت گاز حرکت کنید و از آن لذت ببرید. این پیشرانه ابتدا در بی‌ام‌و ۵۳۵d F10 بکار رفته است و سپس در مدل لوکس و تیون شده آلپینا D5 بای توربو رؤیت شده است. این شرکت قدرت ۳۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری را از دل این نیروگاه آهنین خارج کرده است هرچند خودرویی که مشاهده می‌کنید قوی‌تر هم هست.

تست شتاب و سرعت آلپینا D5 بای توربو در اتوبان

این آلپینا D5 بای توربویی که مشاهده می‌کنید با برخی تغییرات قادر به تولید قدرت ۴۲۵ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۹۰۰ نیوتون متری است. همین مشخصات باعث می‌شوند سدان لوکس و میان سایز آلپینا در مدت ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همان‌گونه که خواهید دید، این خودرو یکی از سریع‌ترین دیزلی‌های بازار است و به سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد. علیرغم کارکرد بیش از ۲۲۵ هزار کیلومتری، این خودرو در شتاب گیری هیچ مشکلی ندارد. جزئیات تغییرات رخ داده در این سدان مشخص نشده‌اند اما قطعاً ارزشش را داشته‌اند. احتمالاً فیلتر ذرات دیزل این خودرو حذف شده است تا پیشرانه تنفس بهتری داشته باشد.

تست شتاب و سرعت آلپینا D5 بای توربو در اتوبان

آلپینا در سپتامبر ۲۰۱۱ از D5 بای توربو رونمایی کرد و دو سال بعد نیز نسخه فیس لیفتش را معرفی کرد. در اوایل سال ۲۰۱۷ این خودرو به پایان راه خود رسید. در همان سال مدل D5 S نسل G30 با سه توربوشارژر معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ نیز نسخه فیس لیفت عرضه شد که فروشش تا به امروز ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که نسل بعدی سری ۵ در سال ۲۰۲۳ با پیشرانه دیزلی عرضه خواهد شد یا خیر و آیا آلپینا نیز دست روی چنین محصولی خواهد گذاشت.

تست شتاب و سرعت آلپینا D5 بای توربو در اتوبان

اگرچه گروه بی‌ام‌و در حال نهایی کرد خرید آلپینا است اما این شرکت همچنان به تولید محصولات خود تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داد. هنوز نمی‌دانیم که خودروهای دیزلی تا چند سال آینده تولید خواهند شد یا خیر مخصوصاً اینکه قوانین یورو ۷ نیز در سال‌های پیش رو اعمال خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟